Menu

środa, 23 stycznia 2013

Makaron ze szpinakiem

Oglądałam ostatnio jakiś serial, w którym na obiad serwowali makaron ze szpinakiem i musiałam go zrobić :) do niedawna szpinak omijałam szerokim łukiem... do czasu, aż spróbowałam naleśników ze szpinakiem i przekonałam się, że dobrze przyrządzony jest naprawdę pyszny. 
Z podanego przepisu powstanie pyszny obiad dla 4 osób.


Składniki:
  •  makaron może być rurki, kokardki (ja przyjęłam 10 dkg makaronu na głowę)
  • 1 paczka mrożonego szpinaku,
  •  2 łyżki śmietany 18%,
  • 1 średnia cebula, 
  • 3 ząbki czosnku,
  • 15 dkg sera żółtego (można więcej wedle preferencji),
  •  sól, pieprz, 
  • olej bądź oliwa z oliwek do smażenia.

Przygotowanie:
1. Cebulę kroimy w kostkę. 
2. Czosnek rozgniatamy nożem lub kroimy.  
4. Ścieramy ser na tarce. 
5. Gotujemy makaron. 

Wykonanie:
Rozgrzewamy olej na patelni  i delikatnie podsmażamy na nim cebulę, dodajemy czosnek i jeszcze chwilę smażymy. Następnie dokładamy zamrożone kawałki szpinaku i mieszamy do momentu, aż uzyska on jednolitą konsystencję i odparuje woda. Dodajemy śmietanę, mieszamy i  jeszcze chwilę gotujemy. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Zdejmujemy z ognia i dodajemy starty zółty ser, mieszamy ( proponuję zostawić sobie trochę do posypania na wierzch). Pozostało nam dodać ugotowany i odcedzony makaron, wymieszać, posypać pozostawionym serkiem i ......smacznego :))) 


13 komentarzy:

  1. Swietny przepis, dzis zrobie dokladnie to samo, pomijajac dodanie cebuli! dzieki!

    OdpowiedzUsuń
  2. SUPER tylko ja też bez cebuli ale dodaje trochę sera pleśniowego niebieskiego PYCHOTA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cebule można wykluczyć to fakt, z serem pleśniowym nie próbowałam

      Usuń
  3. Często robię na obiadek,ale zamiast cebuli u mnie są krewetki i ser gorgonzola...pycha!można też dać łososia jeśli ktoś nie lubi krewetek.polecam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobry przepis,polecam

    OdpowiedzUsuń
  5. właśnie zjadłam, wersje bez sera i jest przepyszna:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszna sprawa :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. zarombiaszczy szpinak meg :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja do tego dodaje ser feta :) PYCHOTA !!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Super przepis uwielbiam go już za pierwszym razem mi wyszło

    OdpowiedzUsuń