Menu

czwartek, 20 czerwca 2013

Torcik w kropki czyli biszkopt z winogronami :)

Moje dziecko dba o to, żeby mi się nie nudziło :). Wpada kiedyś do domku z gazetą pod ręką i krzyczy mama mama popatrz upieczesz takie ciasto :) no i co miałam zrobić upiekłam :) W przepisie nie była podana wielkość brytfanki w jakiej należy upiec to ciasto więc upiekłam w rozmiarze 40x24 i chyba jednak na te podane składniki w gazecie powinna być ciut mniejsza.


Składniki na korpus:
  • 6 jajek,
  • 1 cukier wanilinowy,
  • 160 g drobnego cukru,
  • 200 g mąki pszennej,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
Żółtka utrzeć z cukrem wanilinowym na krem. Białka z drobnym cukrem ubić na sztywną pianę. Pianę ostrożnie wymieszać do masy żółtkowej. Mieszając delikatnie dodawać mąkę przesianą wraz z proszkiem do pieczenia. Ciasto rozsmarować na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 190 stopni C. Piec około 12 minut.( a piekłam 30 minut bo po 12 minutach  nie było upieczone). Upieczone ciasto przełożyć na ściereczkę i odstawić do całkowitego wystudzenia. Potem przekroić wzdłuż na pół.

Składniki na krem:
  • 200 ml. śmietany kremówki,
  • 1 cukier wanilinowy,
  • 80 g cukru pudru,
  • 400 g kwaśnej śmietany,
  • 20 g żelatyny w proszku,
  • 100 ml soku z winogron,
  • 300 g winogron
Wykończenie:
  • cukier puder do posypania,
  • winogrona do dekoracji,

Śmietanę kremówkę ubić z cukrem wanilinowym. Kwaśną śmietanę osłodzić cukrem pudrem. Wymieszać z śmietaną kremówką. Żelatynę zalać sokiem z winogronowym, poczekać, aż nasiąknie. Następnie rozpuścić ją podgrzewając ( ja podgrzewałam w mikrofalówce). Po przestygnięciu połączyć z kremem śmietanowym. 

Dolny blat biszkoptowy posmarować połową kremu śmietanowego, poukładać winogrona. Nałożyć resztę kremu, przykryć drugim blatem, dociskając. Ciasto wstawić do lodówki do stężenia. Przed podaniem oprószyć cukrem pudrem i udekorować winogronami. 

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz