Menu

wtorek, 20 listopada 2012

kotleciki z kurczaka z serem i majonezem

Czasami warto urozmaicić sobie obiad. Zamiast np. standardowego kotleta, zrobić mini kotleciki z serem żółtym i majonezem. Nie ma przy nich dużo roboty a naprawdę są smaczne. Polecam.


Składniki:
  • jedna podwójna pierś z kurczaka,
  • 7-10 dkg sera żółtego,
  • 2 łyżki mąki ( ja dodałam jeszcze 2),
  • 2 jajka,
  •  2 łyżki majonezu,
  • 1 łyżeczka vegety,
  • sól, pieprz do smaku,
  • olej do smażenia;

Wykonanie:

Filet z kurczaka kroimy w drobną kosteczkę. Ser zółty ścieramy na tarce o drobnych oczkach. Do miski przekładamy fileta, ser i dodajemy resztę składników tj. jajka, mąkę, vegetę, majonez oraz sól i pieprz. Wszystko dokładnie mieszamy i odstawiamy na 10 minut. Po tym czasie kładziemy łyżką na rozgrzanym oleju, smażyć na wolnym ogniu z obu stron (tak jak placki ziemniaczane). Z podanej porcji wychodzi około 8-10 kotlecików.


Smacznego !

 
Filety z kurczaka pokroić w drobną kostkę. Żółty ser zetrzeć na tarce o małych oczkach. Zieloną pietruszkę drobno pokroić. Do miski przełożyć filet z kurczaka, żółty ser, zieloną pietruszkę i dodać pozostałe składniki, tj. majonez, surowe jajka, mąkę ziemniaczaną, Vegetę, majeranek, sól i pieprz. Wszystko dokładnie wymieszać i włożyć do lodówki na 24 godziny. Na drugi dzień farsz nabierać łyżką i kłaść na patelnię z rozgrzanym tłuszczem. Smażyć kotleciki z dwóch stron. Podawać z ziemniakami lub ryżem i dowolną surówką. Składniki wystarczą na około 8 kotlecików. Smacznego.

Źródło: http://www.smaczny.pl/przepis,kotleciki_z_filetu_kurczaka_i_majonezu
Copyright © Smaczny.pl

12 komentarzy:

  1. Ja jeszcze dokładam pieczarki i oregano:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł, wypróbuję! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zapraszam do mojego konkursu śniadaniowego - trwa do końca listopada na http://nietylkopasta.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. ja robię bez majonezu, ale z pieczarkami i cebulką:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja zamiast majonezu daję 2 łyżki jogurtu/ śmietany plus zioła prowansalskie i są obłędne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja dodaje jeszcze paprykę a make ziemniaczana

    OdpowiedzUsuń
  7. przepis pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Powiem szczerze, że kotleciki robiłam dla całej rodziny na niedzielny obiad i wszyscy sobie chwalili. Byłam mile zaskoczona konsystencją a także smakiem tej że potrawy ! Gorąco polecam :)
    Mam dopiero 16 lat, ale według moich uznań dodałam jeszcze śmietany i koperek. Kotlety wyszły obłędne :D
    Pozdrawiam !!!

    OdpowiedzUsuń
  9. ja też takie robię ale w formie podłużnych pulpetów i smażę na głębokim oleju, moa rodzina je uwielbia :)

    OdpowiedzUsuń