Menu

środa, 23 stycznia 2013

Makaron ze szpinakiem

Oglądałam ostatnio jakiś serial, w którym na obiad serwowali makaron ze szpinakiem i musiałam go zrobić :) do niedawna szpinak omijałam szerokim łukiem... do czasu, aż spróbowałam naleśników ze szpinakiem i przekonałam się, że dobrze przyrządzony jest naprawdę pyszny. 
Z podanego przepisu powstanie pyszny obiad dla 4 osób.


Składniki:
  •  makaron może być rurki, kokardki (ja przyjęłam 10 dkg makaronu na głowę)
  • 1 paczka mrożonego szpinaku,
  •  2 łyżki śmietany 18%,
  • 1 średnia cebula, 
  • 3 ząbki czosnku,
  • 15 dkg sera żółtego (można więcej wedle preferencji),
  •  sól, pieprz, 
  • olej bądź oliwa z oliwek do smażenia.

Przygotowanie:
1. Cebulę kroimy w kostkę. 
2. Czosnek rozgniatamy nożem lub kroimy.  
4. Ścieramy ser na tarce. 
5. Gotujemy makaron. 

Wykonanie:
Rozgrzewamy olej na patelni  i delikatnie podsmażamy na nim cebulę, dodajemy czosnek i jeszcze chwilę smażymy. Następnie dokładamy zamrożone kawałki szpinaku i mieszamy do momentu, aż uzyska on jednolitą konsystencję i odparuje woda. Dodajemy śmietanę, mieszamy i  jeszcze chwilę gotujemy. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Zdejmujemy z ognia i dodajemy starty zółty ser, mieszamy ( proponuję zostawić sobie trochę do posypania na wierzch). Pozostało nam dodać ugotowany i odcedzony makaron, wymieszać, posypać pozostawionym serkiem i ......smacznego :)))