Menu

wtorek, 1 stycznia 2013

Torcik bezowy z winnym kisielem z borówkami

Sylwester spędzaliśmy w domu z dzieciakami więc, aby umilić nam ten dzień, a w zasadzie wieczór zrobiłam deser w postaci torcika bezowego z winnym kisielem z borówkami. Wiem, że do szampana pasują bardziej truskawki ale co tam :). W ostatni dzień w roku trochę więcej słodyczy jak najbardziej było wskazane :)))  Torcik ten robiła Kinga Paruzel w programie MasterChef, jedyne co zmieniłam to upiekłam beze bez mąki ziemniaczanej, bo taka mi zdecydowanie bardziej smakuje.
Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku !!!!



Bezy:
  • 4 białka,
  • 200g cukru pudru ( dałam zwykły cukier),
  • 2 łyżeczki maki ziemniaczanej ( ja pominęłam),
  • 1 łyżeczka octu winnego,
Wykonanie:
Piekarnik nastawić na 180C, na papierze do pieczenie odrysować 4 okręgi o średnicy około 10 cm. Białka ubić z odrobina soli na sztywna pianę, powoli dodając cukier. Pod koniec ubijania dodać mąkę ziemniaczaną (można pominąć) i ocet. Przygotowaną masę wyłożyć na odrysowane okręgi. Umieścić blachę w piekarniku. Od razu zmniejszyć temp do 150C i piec bezy 30 min. Po tym czasie wyłączyć piekarnik i studzić w nim bezy jeszcze kolejne 30 min. W tym czasie nie otwierać piekarnika!

Krem:
  • 250 g mascarpone,
  • 200 g śmietany 36%,
  • kilka kropli soku z cytryny,
  • 1 płaska łyżeczka startej skórki z cytryny,
  • szczypta startej skórki z limonki,
  • 1 łyżka cukru pudru,
Wykonanie:
Śmietanę ubić z cukrem pudrem. Mascarpone wymieszać z sokiem z cytryny, skórką z cytryny i limonki, dodać kilka łyżek ubitej śmietany, delikatnie wymieszać. Krem powinien być delikatnie słodki z wyczuwalną nutą cytryny.

Kisiel z wina i dodatki
  • ok. 150 ml półsłodkiego lub słodkiego czerwonego wina,
  • ½ łyżeczki mąki ziemniaczanej,
  • 1 łyżeczka miodu,
  • ½ szklanki borówki,
  • świeża mięta do dekoracji ( pominęłam),
Wykonanie:
Wino zagotować, dodać miód. W osobnym naczyniu dokładnie wymieszać mąkę ziemniaczaną z odrobina wody, dodać do ciepłego wina. Mieszać wino aż zgęstnieje i powstanie kisiel. Wystudzić. Kiedy kisiel będzie już zimny dodać owoce borówki.

Prezentacja
Torcik z kisielem winnym: Na talerzu układamy krążek bezowy, nakładamy krem tworząc w środku zagłębienie, do którego wkładamy kisiel z borówkami. Nakładamy kolejny krążek bezowy, a na niego krem z mascarpone. Dekorujemy owocami i listkami świeżej mięty.

SMACZNEGO :)


2 komentarze: