Menu

sobota, 15 grudnia 2012

Ciasto Rafaello

Rafaello, to kolejne z ciast, które zagościło na Naszym stole. Ulubione ciasto mojej mamy i upieczone na jej życzenie :). Puszysty biszkopt przełożony masą budyniową i posypany dużą ilością kokosu. Pychota :)) Przepis pochodzi z rodzinnego zeszytu z przepisami.

 



Składniki na biszkopt:
  • 6 jajek,
  • 1 szkl. cukru,
  • 1 łyżka oleju,
  • 1/2 szkl. mąki pszennej,
  • 1/2 szkl. mąki ziemniaczanej,
  •  1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia.


 Wykonanie: 
Z białek ubijamy pianę ze szczyptą soli, następnie dodajemy cukier oraz żółtka, mieszamy, dodajemy olej  oraz mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia, mieszamy łyżką. Biszkopt wylewamy do formy o wymiarach 28x24 cm i pieczemy ok. 40 minut w 180 stopniach C.


Krem: 
  • 3 szkl. mleka,
  • 3/4 szkl cukru,
  • 1 kostka margaryny,
  • 1 szkl. maki pszennej,
  • aromat waniliowy.

Wykonanie: 
1,5 szklanki mleka gotujemy z cukrem w reszcie mleka rozprowadzamy mąke (będzie geste), wlewamy to do gotującego się mleka i szybko mieszamy (powstanie budyn), chwilkę gotujemy mieszając, studzimy. Gdy budyń przestygnie ucieramy go z miękką margaryną i olejkiem waniliowym.

Masa kokosowa:
  • 20 dag wiórek kokosowych, 
  • łyżki masła, 
  • 1/2 olejku waniliowego.

Wykonanie: 
Kokos masło i olejek smażymy na patelni,  gdy kokos się lekko zarumieni odstawiamy. Studzimy.


Biszkopt przecinamy na pół, dolny placek smarujemy większą częścią kremu. Przykrywamy drugim plackiem i rozprowadzamy pozostały krem. Na to sypiemy wystudzony kokos i delikatnie dociskamy rękami

Smacznego:)
   

57 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. być może jest to smaczne ciasto,ja robię rafaello z innego przepisu:

      „RAFAELLO” na blachę ok. 25x30

      Krem:
      3 białe czekolady – najlepsze z Goplany
      1litr śmietany Łaciatej 30%
      2 Śnieżki w proszku
      2 opakowania wiórków kokosowych – każde po 10dag
      mała żelatyna
      biszkopt:
      4 jajka
      4 łyżki cukru
      4 łyżki mąki
      kropla oleju
      papier do pieczenia


      Nastawić piekarnik na 180º, wstawić śmietanę do zamrażalnika
      Białka oddzielić od żółtek.
      Białka ubijać mikserem, z cukrem i szczyptą soli, do sztywności.
      Sztywną pianę mieszać w jedna stronę łyżką drewnianą. Do mieszanej piany stopniowo dodawać raz żółtko, raz łyżkę mąki. Gdy podczas mieszania zaczną się pojawiać pęcherzyki powietrza dodać kroplę oleju i dalej mieszać. Puszystą masę wylać na wyłożoną papierem blachę. Piec w temp. 180º ok. 20 minut. Na złoty kolor. Zagotować wodę i wrzącą
      (ok. ćwiartki szklanki) zalać żelatynę – mieszać, aż nie będzie widać kryształków. Odstawić.
      Upieczony i ciepły biszkopt wyjąć z blachy, odwrócić „do góry nogami”, położyć znów
      na blachę i delikatnie zedrzeć z niego papier.

      Podzielić czekoladę na małe kawałki, zalać dwiema łyżkami wody i wstawić
      do kuchenki mikrofalowej – nie domykać. Śmietanę ubijać ze śnieżkami w wysokim i dość dużym naczyniu. Do ubitej i ciągle miksowanej śmietany dodawać: rozpuszczoną czekoladę (pod koniec ubijania śmietany włączyć kuchenkę na 2 – 3 min., gdy czekolada będzie płynna dolać do śmietany), dalej ubijać, następnie dodać 1 paczkę wiórków i na koniec kiślowatą żelatynę. Wylać na biszkopt, w miarę równo rozprowadzić masę i jej wierzch posypać drugą paczką wiórków. Wstawić całość do lodówki. Do spożycia za jakieś 2 godziny.
      Trzymać w lodówce.

      Smacznego:)

      Usuń
  2. a mi ta masa żółta wyszła nie taka jak na zdjeciu;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) a smakowało chociaż ??

      Usuń
    2. Zrobilam to ciacho, wszystko wyszlo jak na zdjeciu, ale masa tez jest zolta. Do tego jak ugotowalam budyn i sprobowalam, to wyczuwalna w nim byla maka, czy to normalne, czy za krotko gotowalam? Po dodaniu margaryny czuc ja mniej, ale troche mi to przeszkadza. Ogolnie przepis dobry, jak sie robi zgodnie ze wskazowkami, to wychodzi jak ma byc.

      Usuń
    3. Zdecydowanie za krótko gotowałaś ten budyń i dlatego czułaś mąkę, też mi się tak kiedyś zdarzyło, dlatego teraz próbuje zanim zdejmę z ognia czy czuć mąkę.
      A co do koloru masy ;) to jakieś czary ;))))

      Usuń
    4. Żadne czary-ten kto zna się nieco na kuchni powinien wiedzieć, że kolor masy zależy od dodanej margaryny bądź masła.

      Usuń
    5. kolor zależy też od jajek. Czasami są jajka "anemiczne" z marketu i one często są mniej żółte. Małe jajka mogą być bardziej żółte i bardziej barwić masę.

      Zdecydowanie smaczniej i zdrowiej jest dodać masło, niż margarynę pełną chemii :) ale niektórzy wolą chemię zamiast kalorii ;)

      Usuń
  3. zrobilam i jest w lodowce mam nadzieje ze bedzie dobre

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszne tak wyszlo jak twoje chciałam tu wstawić zdjęcie w komentarzach ale nie da się chyba :( moje pierwsze ciasto na biszkopcie jestem antytalentem ale to ciasto super 1/10 daje 15!!!!;)))))

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiła, Nie polecam , Biszkopt mi kompletnie nie wyszedł , miał moze 1 cm grubości , wiórki w tłuszczu to też totalna klapa ! Tylko masa ok .

    OdpowiedzUsuń
  6. Na razie upiekłam biszkopt i bardzo szybko zbrązowiał, ledwie po 20 minutach. Zmniejszyłam nieco temperaturę i jest okej :) Jestem na etapie robienia kremu. Mam nadzieję, że wyjdzie pysznie :)

    Pozdrawiam i na razie polecam! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam w takim razie kciuki, żeby wszystko się udało :) bo ciasto naprawdę jest pyszne.

      Usuń
  7. Zrobiłam po raz pierwszy sama od początku do końca ciasto i wyszło niesamowite!
    Naprawdę przeglądałam ten przepis chyba kilka razy w końcu jednak przekonałam się do upieczenia go i cała rodzina była zachwycona- rafaello zniknęło w 2 dni :-) już znalazło się w moim rodzinnym zeszycie z przepisami, tak więc dziękuję bardzo autorce bloga za pokazanie ciasta, które z mety już samym wyglądem podbija serca i kubki smakowe domowników :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) takie komentarze zachęcają do mojego dalszego kucharzenia :)

      Usuń
    2. zrobiłam na imieniny i placek poszedł w całości jako pierwszy polecam pycha

      Usuń
  8. Mi też wyszło !!! Piękne, smaczne i oh i ah ;p dodałam do wiórek jeszcze płatki migdałowe, polecam ;p Pycha !!! Od dziś w naszym domu ciasto numer 1 ;p

    OdpowiedzUsuń
  9. moje pierwsze ciasto w życiu, robione z tego przepisu wyszło idealnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. nie zrobiłam ciasta ALE BYŁO PYSZNE

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszny ten jabłecznik jest

    OdpowiedzUsuń
  12. własnie jestem na półmetku, czekam az wystygnie biszkopt i bede rozprowadzac krem, biszkopt wyrósł, krem bardzo dobry, na pewno nie raz powtórze to ciasto! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Biszkopt bardzo puszysty i lekki w połączeniu z kremem, niebo w gębie jesli ktoś lubi kokos to naprawdę polecam bo przepyszne...

    OdpowiedzUsuń
  14. tez mam taki sam przepis od mamy...i wlasnie niedawno skaczylam go robic...pychotka...palce lizac :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam! Mam takie pytanie: na krem potrzebna jest margaryna, czy masło? Bo w składnikach podane jest jedno, a w przyrządzeniu drugie- a nie chciałabym strzelać, bo z chybił-trafił bywa różnie :D pozdrawiam! Monika.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam nie wiem jak to się stało :) już to poprawiam ja dałam margarynę (tylko dla tego że tańsza) więc jeżeli chcesz to możesz dać masło.

      Usuń
    2. ok, dziękuję! ;) Dam znać jak wyszło ciacho :) M.

      Usuń
    3. No i wyszło przepyszne- na pewno zagości na stałe :)

      Usuń
    4. Bardzo się cieszę :))

      Usuń
  16. Ciasto bardzo dobre! :D Biszkopt odrobinę za długo piekłam, ale jakoś nie odbiło się to na smaku całego ciasta. Efekt pracy: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/217346_437763676318917_945618328_n.jpg

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciasto jest super robie juz od kilku miesięcy ;) ale mam teraz wyzwanie na super duzy tort i chciałabym zrobić na tym biszkopcie bo jest dobry tylko mam blache o wymiarach 41x31cm i się zastanawiam ile razy powtórzyc składniki by wystarszyło mi na ta blaszke i na trzy blaty tortu ...?Pomożesz ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, że tak późno ale niestety trochę mi się pokomplikowały sprawy i muszę więcej czasu poświęcić rodzinie.U góry jest przelicznik foremek, który na pewno ci pomoże. Ja nigdy nie wykorzystywałam tego biszkoptu do tortów. Jak mam upiec tort zawsze robię niezawodny biszkopt rzucany :)

      Usuń
  18. wygląda pysznie mam nadzieje że moja córka będzie w stanie zrobić to sama :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Co to znaczy ubieramy go z margaryna? Bo za bardzo nie rozumiem

    OdpowiedzUsuń
  20. ucieramy go z miękką margaryną i olejkiem waniliowym. w wykonanie kremu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ucieramy, a ty napisałaś/eś ubieramy w komentarzu powyżej i to mnie zmyliło ;) możesz ucierać możesz zmiksować. Ucierać czyli do makutry wrzucasz margarynę i rozcierasz ja, a następnie dodajesz do niej łyżka po łyżce budyń i ucierasz to na jednolitą masę. Ewentualnie wrzucasz margarynę do miski miksera i miksując dodajesz łyżka po łyżce budyń i miksujesz na jednolitą masę.

      Usuń
  21. A mi nijak nie przypomina to ciasto Rafaello.. ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi również, odbiega od mojego przepisu.
      Spróbuj dodać do kremu jeszcze paczkę budyniu waniliowego, a do wiórek przy zarumienianiu na patelni- cukier (łyżka wystarczy ale ja daję dwie, żeby nie było zbyt sypkie :)

      Usuń
  22. Ja od wielu (17) lat robię podobne ciasto chociaż od kilku już nie jem, bo mi zbrzydło ale dzieci je uwielbiają!! Różni się tym, że biszkopt jest z 4 jajek, na który po upieczeniu i wystudzeniu wykładam mus z jabłek (1 słoik litrowy). Dalej jak w tym przepisie -krem budyniowy i wiórki. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Od dawna szukałam przepisu na idealny biszkopt i po długich trudach znalazłam! Wielkie dzięki za ten przepis, biszkopt jest świetny:)

    OdpowiedzUsuń
  24. A do kremu można dać normalny budyń i wymieszać z margaryną i dodać trochę wódki czy zmieni to całe ciasto ? Bo mam wszystkie składniki tylko tego aromatu wanilinowego . Myślę że mój krem też sprawdzi się do tego ciasta ? Proszę o szybką odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie można. Przepraszam że po czasie ale niestety brak dostępu do internetu przez chwilę odciął mnie od świata

      Usuń
  25. Moje pierwsze ciasto w życiu i wyszło genialnie. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. a ile tego aromatu do kremu?

    OdpowiedzUsuń
  27. Pyszne ciasto. Jestem totalnym laikiem w kwestii pieczenia, a mimo to udało się znakomicie. Pierwszy przepis z internetu który mogę polecić z czystym sumieniem.a krem robilam na masełku.

    OdpowiedzUsuń
  28. witam. biore się za zrobienie tego ciasta... czy na pewno potrzebny jest aromet ?? czy faktycznie zmienia to smak ciasta ?? co on w ogole daje? bo zastanawiam się co się stanie jak pomine ten składnik...

    aha :) a czy możliwe jest żeby ten biszkopt na przykład nie wyszedł bo "piekarnik kiespski" ?? bo się przeprowadziliśmy do tesciow a ona mowi ze ma taki wlasnie piekarnik i mi ten biszkopt nie wyrośnie... i ze musze zmniejszyć proporcje a upiec dwa... ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aromat nadaje aromat i smak, ale jeśli chcesz pominąć to myślę, że nic się nie stanie poniżej jest fajny przepis na inną masę do tego ciasta :)
      co do biszkoptu w komentarzach pojawiła się jedna opinia że biszkopt nie wyrósł reszta pisze że jest świetny mnie się nie zdarzyło, żeby mi nie wyrósł no ale jak teściowa już zapowiada że ci nie wyrośnie to pewnie lepiej wie :) a poważnie jeżeli się obawiasz to zrób tak jak ona radzi biszkopty lubią płatać figle ;) ewentualnie upiecz biszkopt tradycyjny - rzucany
      6 jajek,
      3/4 szklanki mąki pszennej ( ok. 115 gram),
      1/4 szklanki mąki ziemniaczanej ( ok. 45 gram),
      niepełna szklanka cukru ( ok. 180 gram)

      Usuń
  29. A to dla wszystkich wielbicieli kokosu! Mase ugotowalam na 2 szklankach plynnego mleka kokosowego i 1,5 szkl. mleka zwyklego. Bomba! Krem jest oczywiscie jeszcze bardziej kokosowy! Polecam! PS. Wszystkie kremy robie tylko na masle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czuje się masa jest obłędna w smaku :) chyba na weekend wypróbuje :)) dzięki za przepis

      Usuń
  30. jak mam utrzeć budyń z masłem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. możesz ucierać możesz zmiksować. Ucierać czyli do makutry wrzucasz margarynę i rozcierasz ja, a następnie dodajesz do niej łyżka po łyżce budyń i ucierasz to na jednolitą masę. Ewentualnie wrzucasz margarynę do miski miksera i miksując dodajesz łyżka po łyżce budyń i miksujesz na jednolitą masę.

      Usuń