Menu

środa, 14 listopada 2012

Ciasto Bounty

Szukałam pomysłu na jakieś fajne ciacho :). Miałam mieć gości więc chciałam czymś nowym zabłysnąć ;)). Lubię połączenie kokosu i czekolady więc padło na bounty:)). Przepis, który najbardziej mi spasował znalazłam tutaj http://www.domowe-wypieki.pl/. Okazało się, że jest to szybkie ciasto do przygotowania, a zarazem bardzo smaczne. Zdecydowanie dobrze wybrałam :)))

Składniki na ciasto:
  • 250g masła
  • 200g cukru
  • 200g mąki pszennej
  • 1 ½ łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 jajka
  • 4 łyżki mleka
  • 3 łyżki kakao
Wykonanie:  

Masło zmiksować z cukrem. Dalej miksując dodać po jednym jajku. Kolejno dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, kakao i mleko. Gotowe ciasto wyłożyć na blachę o wymiarach około 30x 40cm (można spokojnie użyć mniejszej blachy, tylko troszkę dłużej piec) posmarowanej margaryną i posypanej mąką. Piec w nagrzanym piekarniku około 20 min. w temperaturze 180°C. Ostudzić.


Składniki na masę:

  • 500ml mleka
  • 6 łyżek kaszy manny
  • 200g masła
  • 200g cukru
  • 200g wiórek kokosowych
Wykonanie:

Mleko zagotować. Dodać kaszę mannę i masło. Dokładnie wymieszać. Dodać cukier i wiórki kokosowe. Gotową, gorącą masę wylać na zimne ciasto. 

Składniki na polewę:
  • 200g czekolady gorzkiej
  • 100ml śmietany słodkiej 30%
Wykonanie: 
Czekoladę razem ze śmietaną rozpuścić w kąpieli wodnej. Czekoladę wylać na masę.

SMACZNEGO !!

50 komentarzy:

  1. mnie także przypadłoby do gustu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. super, śliczne i na pewno pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zniknęło w mig :) to chyba znaczy, że pyszne :)

      Usuń
  3. Jakie cudo! :-) Uwielbiam takie ciasta z kokosem, szkoda, że moi domownicy nie lubią :-( Mogę zabrać kawałeczek?
    Pozdrawiam serdecznie!
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  4. fantastyczny przepis! bardzo lubię "Bounty", teraz będę mogła zrobić je sama :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam to ciasto i mimo, że nie jest jakoś strasznie trudne to zawsze jest wychwalane:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jestem wielką fanką czekolady i kokosu. To ciasto jest dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. wow!i to też zrobię na imieninki :D

    OdpowiedzUsuń
  8. ciasto jest przepyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobre ciacho, niestety nie obyło się bez zakalca :(
    nie wiesz, co mogłam zrobić źle?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie wiem co zrobiłaś źle, ale cieszę się że i tak smakowało :))

      Usuń
  10. W cieście na obrazku też widać zakalec. Moim zdaniem za niska temperatura i za krótki czas pieczenia, ja bym piekła na 200 i 25 do 30 minut.

    OdpowiedzUsuń
  11. ja piekłam w 180 stopniach ok. 20/25 minut..
    Spód był baaardzo smaczny i ogółem ciasto też było bardzo smaczne, ale właśnie zastanawiałam się jak uniknąć na przyszłość zakalca - mi nie przeszkadza, ale gdyby tak podać gościom.. to wolałabym bez. ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ciasta przeważnie piekę w tem. 180 stopni a co do czasu pieczenia to trzeba zawsze sprawdzić czy ciasto jest upieczone patyczkiem lub innym przyrządem ;) choć z tym należy uważać bo gdzieś wyczytałam, że gdy ciasto niecałkowicie upieczone wysuniemy z pieca i kilkakrotnie nakłujemy grubym patyczkiem możemy spowodować, że zrobi nam się zakalec. Także ważne jest studzenie ciasta. Wyjęcie ciasta i postawienie go od razu w chłodne miejsce może również przyczynić się do powstania zakalca. Może hmmm winą być jeszcze to że nie wszystkie składniki miały taka samą temperaturę (tem.pokojową) nic mi więcej nie przychodzi do głowy. Bardzo mi przykro, że ten paskudny zakalec dopadł twoje ciasto ;) Proponuję zastąpić ten spód biszkoptem kakaowym ( jeśli będziesz chciała upiec go dla gości) ;).

      Usuń
  12. witam. mam dwa pewnie głupie i banalne pytania ale bardzo rzadko piekę więc wolę się spytać i upewnić:)
    1) przy cieście miksuje masło cukier i jajka, a później resztę składników? dalej mikserem czy już ręcznie mieszamy?
    2) przy masie, gotuje mleko, odstawiam i dodaje składniki? czy dodaje składniki i też chwilę gotujemy żeby np cukier się roztopił?
    z góry dziekuje za odpowiedź;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, nie ma głupich pytań :) a więc tak:
      1) Masło zmiksować z cukrem. Dalej miksując dodać po jednym jajku. Kolejno dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, kakao i mleko i zmiksować do połączenia się składników, jeśli wolisz możesz zrobić to ręcznie.
      2). Do gotującego się mleka dodajesz kaszę mannę ( musisz uważać żeby ci się grudki nie zrobiły) następnie dodajesz masło, cukier i kokos i na małym ogniu mieszasz aby się masło i cukier rozpuściło, musisz uważać żeby się nie przypaliło.

      życzę powodzenia :)))

      Usuń
    2. no i wszystko jasne:))
      dziękuje, jutro piekę;)

      Usuń
  13. Lepiej wymieszać kaszkę z zimnym mlekiem i mieszając doprowadzić do zagotowania.. W gorącej masie masło roztopi się błyskawicznie...

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie zrobiłam :)Nie mogłam się oprzeć i już spróbowałam :) Jest przepyszne :) Już znalazło miejsce wśród moich ulubionych ciast :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale ja widzę, że na twoim cieście też jest zakalec.

    OdpowiedzUsuń
  16. to ciasto ma dwie zalety:
    1- pyszniutkie
    2- szybko się go robi
    i jedną wadę: zbyt szybko znika ze stołu:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciasto pyyyyycha!
    Ja do spodu dalam 5 jaj (bo byly male) I dodalam jeszcze pol lyzeczki sody I pieknie wyroslo! A po upieczeniu rzucilam na podloge jak biszkopt.;) Zadnego zakalca, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Piekłam wczoraj :) tak jak poprzedniczka dodałam sodę i rzuciłam ciasto na podłogę - pięknie urosło i nie ma zakalca. Warstwa z wiórkami wyszła mi mniejsza, mimo że użyłam trochę mniejszej blachy, ale tak czy inaczej ciasto jest super i w smaku naprawdę przypomina sławny batonik :) Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam pytanie: czy ciasto można czymś nasączyć czy nie ma takiej potrzeby? Co do kilku wypowiedzi nt zakalca na zdjęciu - ja uważam, że to nie zakalec ale ciasto bardziej w stylu brownie, zbite. Robiłam kiedyś podobne "bounty" na kakaowym biszkopcie i pomimo masy kokosowej ciasto wydawało mi się zbyt suche "w całościowym odbiorze". Dlatego chcę teraz wypróbować na innym - Twoim - spodzie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jeszcze jedno: byłam na stronie domowe-wypieki i zdziwiło mnie to, jak różnie wyglądają Wasze polewy. twoja jest moim zdaniem idealna - zastygnięta, zwarta, ale nie twarda. Na stronie z oryginalnym przepisem polewa jest mokra i zbyt luźna. Jak to możliwe ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie mam pojęcia może to zależy do czekolady jakiej się używa.

      Usuń
  21. Mi również warstwa z wiórkami wyszła dużo mniejsza od ciasta (pomimo mniejszej blachy), ale ciasto jest bardzo smaczne, rozpływające się w ustach. Dałam mniej cukru do obu warstw. Podoba mi się ciasto - nie jest typowo biszkoptowe ale bardziej zwarte i gęste co moim zdaniem pasuje do tej wiórkowej masy, zwykły biszkopt (jaki do tej pory widziałam przy tego typu cieście) byłby moim zdaniem za suchy. Niestety tradycyjnie miałam problemy z polewą - nie wiem jak to jest ale w dwóch na trzech przypadkach ona mi się zawsze "warzy" - mam na myśli oddzielanie się tłuszczu od masy. Powstaje gęsta, lekko grudkowata papka. Dzieje się tak i przy robieniu polewy z czekolady i przy takiej z kakao, margaryny i cukru, pomimo podgrzewaniu w kąpieli wodnej. Próbowałam ją jakoś ratować, ponownie ocieplając, było mi szkoda tych 2 czekolad, więc odlałam tłuszcz i jakoś rozsmarowałam tę papkę na cieście. Jakoś zastygła, choć nie wygląda zbyt ładnie. W każdym razie bez względu na moje problemy z "warzeniem" rozpuszczone czekolady wydały mi się zdecydowanie zbyt gęste jak na polewę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepraszam że nie odpowiedziałam na zapytania ale ostatnio mam ciężki okres a czasu mało. Ciesze się że je zrobiłaś i że ci smakowało co do polewy to jeśli nie lubisz tej z czekolady to mam fajną polewę która możesz spróbować
      Polewa kakaowa z żelatyną:
      4 łyżki cukru
      2 łyżki śmietany
      3 łyżki kakao ( lub mniej - zależy jak kto lubi )
      6 dkg masła
      1 łyżeczka żelatyny
      Żelatynę zalać niewielką ilością zimnej wody. Resztę składników zagotować. Gdy żelatyna napęcznieje podgrzać ją w tej wodzie do całkowitego rozpuszczenia (można w mikrofalówce na średniej mocy - dosłownie chwilkę) i dodać do reszty masy. Wymieszać dobrze i wystudzić.
      Polać ciasto.
      Polewa jest świetna pięknie się lśni na cieście a jak smakuje :)
      pozdrawiam

      Usuń
  22. Super ciasto, zrobiłem dziś po raz pierwszy dla żony na imieniny. Pięknie urosło (dodałem sody i puściłem na podłogę jak poprzedniczki i nie ma zakłada) polecam !

    OdpowiedzUsuń
  23. zrobione:) upieczony - masa przepyszna - polewa gładziutka - teraz czas spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jeśli polewa się ścina to jest na to sposób....dolej parę łyżek mleka lub śmietanki słodkiej ,ponownie rozmieszaj,jeśli jeszcze tłuszcz sie oddziela to do jeszcze dolewaj aż wszystko się połączy,jeśli rozcieńczysz żellatynę (2łyżeczki)i dodasz do polewy to będzie dobrze się kroiła i pięknie błyszczała!

    OdpowiedzUsuń
  25. Mi ciasto wyszło puszyste-bez zakalca. Polecam jeszcze zanim położymy kokos, nałożyć dżem np. z czarnej porzeczki. Pyyycha

    OdpowiedzUsuń
  26. Wczoraj upieklam to ciasto:-) Rewelacja !!!!! Spod wyszedl mi pulchniutki :-) I tak jak moj poprzednik napisal dalam dzem !!!!! rewelacja !!!!! Polecam wszystkim

    OdpowiedzUsuń
  27. Miałam ochote na jakies ciacho i przypadkiem trafilam 2 godziny temu na ten przepis! REWELACJA!!!!!! Polecam wszystkim
    Spód pulchny masa wysmienita !! :):):):):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. co to znaczy, ze ciasto zostalo spuszczone na podloge??:/

      Usuń
    2. po upieczeniu wyjmujesz z piekarnika i w brytfance rzucasz o ziemię z niedużej wysokości. Tak jak przy biszkopcie rzucanym.

      Usuń
  28. Ciasto pyszne i proste robię już 2 raz

    OdpowiedzUsuń
  29. Upiekłam i od razu podbiło moje podniebienie, pychota, POLECAM :D
    PALCE LIZAĆ !!!

    OdpowiedzUsuń
  30. Ciasto dobre, ale nie cud, miod, malina, jak niektorzy tu chwala..

    OdpowiedzUsuń