Menu

piątek, 2 listopada 2012

Sałatka z piersi z kurczaka z ananasem



Pyszna sałatka, którą pierwszy raz zaserwowałam na pępkówce mojego synka czyli
5 lat temu i od tamtej pory jest moją ulubioną i najczęściej robioną sałatką. Mimo, że już tyle czasu minęło jeszcze nam się nie znudziła. Muszę dodać, że zasmakowała nawet mojej cioci, która nie lubi i nie jada kurczaka,oczywiście spróbowała jej nie wiedząc, że w niej jest  kurczak  i na końcu powiedziała „pyszna ta sałatka, a z czego ona jest?” a ja na to no z kurczaka. Mina mojej cioci była bezcenna ;). 



SKŁADNIKI: 
  • 1 podwójna pierś z kurczaka,
  •  1 puszka ananasów,
  • 1 puszka kukurydzy,
  • 1 torebka ryżu,
  •  koperek,
  • majonez do smaku;
PONADTO:
  • olej do smażenia,
  • kostka rosołowa ( ja dodaje),
  • sól, pieprz do smaku;
 SPOSÓB PRZYGOTOWANIA
  1. Pierś z kurczaka myjemy, osuszamy i kroimy na małe kawałeczki,  następnie wrzucamy na rozgrzany olej,dodajemy 1 kostkę rosołową, mieszamy, żeby się dobrze rozpuściła i smażymy pierś,kiedy mięso jest już usmażone odstawiamy do ostygnięcia.
  2. Kukurydzę i ananasa odcedzamy. Ananasa kroimy na małe kawałki. 
  3. Ryż gotujemy. Po ugotowaniu odstawiamy do wystygnięcia.
  4. Koperek kroimy. Zostawiamy trochę do dekoracji.
  5. Łączymy wszystkie składniki dodajemy majonez i jeśli jest potrzeba doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Dekorujemy koperkiem. 
SMACZNEGO!



Embed_zvucwiigdix4jmuun0hwjai8jvdomwzz

9 komentarzy:

  1. Jest pyszna, bardzo lubię tę sałatkę, choć dawno jej nie robiłam.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. dzieki za przepis moje dzieciaki ja uwielbiaja

    OdpowiedzUsuń
  3. Wlasnie szukalam tego przepisu bo zapomnialam/myslalam ze zapomnialam/szczegolow ala wszystko sie zgadza...bede robic i jesc..mniam
    pozdrawiam irena

    OdpowiedzUsuń
  4. najlepsza sałatka :) ja dodaję jeszcze posiekane rodzynki i orzechy włoskie

    OdpowiedzUsuń
  5. W sałatce nie widać koperku (na zdjęciu ), ile go dajecie z pęczka, no bo chyba nie cały?

    OdpowiedzUsuń
  6. a po co ren ryz nie komponuje się zupełnie seler naciowy owszem tak i sos jogurtowo -majonezowy a kostka rosołowa to absurt -czysta chemia brr...

    OdpowiedzUsuń