Menu

wtorek, 13 listopada 2012

Ciasto Piegus

Po ostatnich wypiekach została mi trochę maku sięgnęłam więc po zeszyt z przepisami mamy w poszukiwaniu ciasta w którym będę mogła go zużyć. Natrafiłam na ciasto o fajnej nazwie Piegus :) pomyślałam o coś nas łączy :) upiekę go:). Niewątpliwą zaletą tego ciasta jest to, że nie jest pracochłonne, ale za to jest bardzo smaczne. Masz ochotę na coś dobrego, nie masz za dużo czasu,spodziewasz się gości -ciasto Piegus jest idealne dla Ciebie :)



Składniki:
  • 2 szklanki mąki,
  • 25 dkg margaryny,
  • 1/5 szklanki cukru,
  • 4 jajka (żółtka i białka oddzielnie),
  • łyżeczka proszku do pieczenia,
  • szklanka maku,
  • szklanka mleka
Ponadto:
  • blaszka - u mnie o wymiarach: 24x35cm
  • papier do pieczenia;
Wykonanie:
 
Mleko gotujemy z margaryną. Ostawiamy do ostygnięcia. Żółtka ucieramy z cukrem. Dodajemy mąkę i proszek do pieczenia, wystudzone mleko z margaryną. Wsypujemy mak i mieszamy. Ubijamy pianę z białek i łączymy z ciastem delikatnie mieszając. Wlewam do przygotowanej  formy. Pieczemy w 160 stopniach ok. 50 minut.


Smacznego !

 

3 komentarze:

  1. Mleko gotujemy???????? A ile tego mleka? bo w składnikach go nie ma!!

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubie takie ciacho wlasnie przepisalam sobie przepis i jutro bede piekła ...dziekuje za przepis i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń