Menu

poniedziałek, 10 grudnia 2012

Ciasto Snikers

Córeczka już w domku, goście zapowiedzieli się przywitać ją na świecie :)) no cóż trzeba było się jakoś przygotować. Wiedziałam co chce upiec, chodził za mną właśnie Snikers. Przekopałam swoje notatki z przepisami i niestety nie znalazłam. Sięgnęłam więc do netu, ciast o nazwie Snikers jest wiele, ale ja szukałam tego mojego ulubionego i znalazłam go w przepisach Ewy Wachowicz o Tu. To było 7 miesięcy temu. Od tamtej pory ciasto to  robię na każde ważne dla nas okazję bo jest tego warte. W te święta również zagości na Naszym stole. Ciasto jest pyszne. Polecam.



 
Biszkopt: 
  • 7 jajek,
  • szczypta soli,
  • niepełna szklanka cukru,
  • 5 łyżek mąki,
  • 2 łyżki kakao,
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
Dodatkowo:

  • 1 puszka masy krówkowej (kajmak) ok 500 gram,
  • orzechy włoskie do dekoracji,
  • polewa czekoladowa (opcjonalnie), 
Wykonanie:

Z białek ubijamy pianę ze szczyptą soli, następnie cukier oraz żółtka, mieszamy, następnie dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i kakao, mieszamy łyżką. Biszkopt wylewamy do formy o wymiarach 28x24 cm i pieczemy ok. 40 minut w 180 stopniach C.



Warstwa bezowa: 
  • 5 białek ( żółtka wykorzystamy w masie budyniowej),
  • szczypta soli,
  • niepełna szklanka cukru,
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej,
  • 1 łyżka mąki pszennej,
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 250 g orzechów włoskich uprażonych na patelni i posiekanych,
Wykonanie:

Z białek ubijamy pianę, dodajemy szczyptę soli oraz cukier, ubijamy, następnie dodajemy obie mąki wymieszane ze sobą i z proszkiem do pieczenia oraz posiekane orzechy. Masę wylewamy na blachę  o wymiarach 28x24 cm  i pieczemy 40 minut w 180 stopniach C.

Masa budyniowa: 
  • 5 żółtek ( z poprzedniego ciasta),
  • pół litra mleka,
  • pół szklanki cukru,
  • łyżka cukru waniliowego,
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej,
  • 2 łyżki mąki pszennej,
  • kostka masła,
  • 2 łyżki kakao, ( ja ostatnio nie dodałam)
Wykonanie:

Do 3/4 szklanki mleka dodajemy żółtka, mąki pozostałe mleko gotujemy z cukrem i cukrem waniliowym, gdy mleko zawrze wlewamy mleko z żółtkami, mieszamy i gotujemy aż masa zgęstnieje. Następnie zdejmujemy z ognia i studzimy. Masło ucieramy na puch, następnie dodajemy po łyżce masy budyniowej i ucieramy - do wyczerpania. Na sam koniec dodajemy kakao i mieszamy.

Biszkopt przecinamy na pół. Ułożenie ciasta: połowa biszkoptu, 2/3 masy, ciasto bezowe, kajmak, II połowa biszkoptu oraz pozostała masa budyniowa. Ciasto dekorujemy orzechami włoskimi. 

Smacznego :))

Ciasto snikers, kóre powędrowało do znajomych :)


12 komentarzy:

  1. Ale mi cieknie ślinka, jak patrzę na te dobroci:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam! Pyszne!!

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam przepisy Ewy Wachowicz ,polecam

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam pytanie w przepisie podane jest 7 łyżek mąki do ciasta więc jakie to ciasto będzie? wydaje mi się że za mało tej mąki... Dziwny przepis jak na mój gust.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie 7 lecz 5 (biszkopt to będzie)umiesz czytać A CIASTO PRZEPYSZNE

      Usuń
  5. Zrobione i prawie zjedzone,przepyszne

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie leżakuje w lodówce....jutro Barbórka...mam nadzieje że siostrze będzie smakować. :)

    OdpowiedzUsuń