Menu

poniedziałek, 17 marca 2014

Babka piaskowa -najlepsza:)

Ponieważ w tym roku przygotowanie wypieków Wielkanocnych  przypada na mnie, postanowiłam się do tego odpowiednio przygotować, aby wszystkich  zaskoczyć :). Zaczęłam więc od poszukiwania idealnego przepisu na babkę piaskową. Wypróbowałam chyba ze 3 przepisy i ciągle mi coś nie pasowało. Dopiero o tu znalazłam idealny przepis na babkę piaskową. Babka ta jest lekka jak puch, nam i dzieciom bardzo smakowała, babka ta nadaje się idealnie do kawki niekoniecznie w święta :). Polecam!!!




Składniki:
  • 5 jajek
  • 1 szklanka drobnego cukru do wypieków
  • 1¾ szklanki mąki (skrobi) ziemniaczanej
  • 200 g masła
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • otarta skórka z 2 cytryn lub ulubiony ekstrakt lub aromat zapachowy
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. 
Formę o pojemności 2,6 litra wysmarować masłem, oprószyć mąką pszenną.
Jajka (w całości, nie oddzielamy białek od żółtek) umieścić w misie miksera. Ubić na jasną, bardzo puszystą masę (końcówką do ubijania białek), przez kilka minut. Stopniowo, łyżka po łyżce dodawać cukier i dalej ubijać. Masa powinna być naprawdę bardzo puszysta i nawet więcej niż podwoić objętość, co zadecyduje o udanym wypieku i braku zakalca.
Mąkę ziemniaczaną wymieszać z proszkiem do pieczenia, przesiać. Dodać do masy jajecznej i wymieszać, do połączenia. Dodać skórkę lub ekstrakt, wymieszać.
Masło roztopić w garnuszku, wrzące wlać do ciasta, zmiksować tylko do połączenia.
Ciasto przelać do przygotowanej wcześniej formy (nie powinno zająć więcej niż 2/3 wysokości formy, inaczej 'ucieknie'; babka bardzo rośnie). Ciasta mi zostało więc upiekłam jeszcze jedną małą babkę.
Piec w temperaturze 170°C przez około 50 - 60 minut (pierwsze 30 minut w temperaturze 160ºC), do tzw. suchego patyczka. Wyjąć z piekarnika, po kilku minutach wyłożyć na kratkę, by przestygła. Przed podaniem oprószyć pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz