Menu

sobota, 5 stycznia 2013

Placek z kisielem brzoskwiniowym i brzoskwiniami

Byliśmy u znajomych na kawce i dostaliśmy do skosztowania ciacho na nieszczęście koleżanki ;) na jednym kawałku się nie skończyło. Bardzo nam zasmakowało, ciasto z tych niezbyt słodkich, bez masy a z kisielem :). Miedzy jednym kęsem a drugim dowiedziałam się, że koleżanka wypatrzyła to ciasto w programie Ewa gotuje. Do domu wróciłam z przepisem :). 



Składniki: na ciasto: 
  • szklanka cukru,
  • 5 jajek,
  • łyżeczka cukru waniliowego,
  • łyżeczka proszku do pieczenia,
  • szklanka mąki,
  • szczypta soli
Dodatkowo:
poncz do nasączenia: posłodzona mocna herbata sok z połowy cytryny kieliszek spirytusu.

Sposób wykonania:
Z białek ubijamy pianę z dodatkiem szczypty soli. Żółtka ubijamy z cukrem i cukrem waniliowym, białka dodajemy do żółtek, dodajemy też mąkę połączoną z proszkiem do pieczenia, delikatnie mieszamy łyżką. Ciasto przekładamy do tortownicy (u mnie 27 cm ) wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą, pieczemy 35-40 minut w 180 stopniach C. Po wyjęciu studzimy i nasączamy ponczem.


Składniki na wierzch: 
  • 4 kisiele brzoskwiniowe,
  • 4 duże brzoskwinie ( ja dałam z puszki),
  • szklanka wiórków kokosowych

Sposób wykonania:
Brzoskwinie obieramy i kroimy w kostkę (jeżeli są z puszki to tylko kroimy), kisiel gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu, ale zmniejszamy o połowę ilość wody. Do ugotowanego kisielu dodajemy owoce i mieszamy, jeszcze ciepły wylewamy na ciasto.
Wiórki prażymy na suchej patelni, posypujemy nimi ciasto, wkładamy je na 15 minut do piekarnika i pieczemy w 180 stopniach. Po tym zabiegu studzimy. Ciasto jest gotowe do spożyci. Przechowujemy w lodówce. 

3 komentarze:

  1. Lubię kisiel! Podane w bardzo fajny sposób, podoba mi się!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię kisiel, a jak jest jeszcze tak podany to już przepadam ;)

      Usuń
  2. Właśnie upiekłam to pyszne ciasto, wszyscy domownicy nie mogą się doczekać jak wystygnie :-)

    OdpowiedzUsuń