Menu

sobota, 12 stycznia 2013

Ciasteczka Amoniaczki

Przeglądając zeszyt z przepisami natknęłam się właśnie na ciasteczka Amoniaczki, wtedy  pomyślałam amoniak ? eee kwaśny węglan amonu do ciastek ? odpada ;) zrobiłam więc coś innego, a o ciasteczka zapomniałam ......do czasu. Tuż przed świętami wpadła do nas koleżanka i opowiadała co robi na święta i wspomniała właśnie o tych amoniaczkach. Wychwalała te ciasteczka, że takie pulchne, że mogą długo poleżeć no i strasznie smaczne;)  Pomyślałam no dobra trzeba spróbować dopytałam gdzie kupić ten amoniak bo jakoś wcześniej nie widziałam go w sklepach i ruszyłam na zakupy :). O dziwo od razu go znalazłam, a na nim na odwrocie przepis na Amoniaczki :). Wzięłam się do pieczenia, a zaraz potem  do wietrzenia domu ;). W kuchni roznosił się ostry i nieprzyjemny zapach amoniaku. Wystraszyłam się czy te ciasteczka  będą nie zjadliwe, ale niepotrzebnie :). Były pyszne i pulchniutkie. Na pewno jeszcze je upiekę.  

przepis pochodzi z opakowania Amoniaktu firmy Apetita Domowe Sekrety

Składniki:
  • 500 g mąki,
  • 100 g margaryny,
  • 150 g cukru,
  • pół szklanki mleka,
  • 2 jajka,
  • sól,
  • 2 łyżeczki amoniaku,
  • cukier wanilinowy,
  • cukier puder do posypania.

 Wykonanie:
Margarynę utrzeć z cukrem, dodać jajka, odrobinę soli, cukier wanilinowy, amoniak rozpuszczony w ciepłym mleku i mąkę. Ciasto wyrobić i pozostawić w chłodnym miejscu na godzinę. Następnie schłodzone ciasto wałkować na grubość około 5 mm i wykrawać foremkami ciasteczka. Ciastka ułożyć na posmarowanej blasze i piec na jasnozłoty kolor w temperaturze około 200 stopni C. Wystudzone posypać cukrem pudrem.

 Smacznego :)

2 komentarze:

  1. Powiem tak są wspaniałe ale niebezpieczne bo jak zjesz jedno ciasteczko nie nie mozesz sie powstrzmać od zjedzenia kolejnych.

    OdpowiedzUsuń