Menu

środa, 21 sierpnia 2013

Malinówka

Pierwszy raz robiłam malinówkę rok temu. Zresztą wszystkie moje nalewki robiłam pierwszy raz rok temu.Tylko jedna nam nie zasmakowała hm chyba dlatego, że słodziłam ją miodem. Ponieważ u nas maliny już na krzaczkach :)) pora na malinówkę jak nic :).
Przepis dostałam od siostry.



Składniki:
  • 1 kg malin, 
  • 0.5 kg cukru, 
  • 0.5 litra spirytusu, 
  • 1 litr wódki 40%.

Sposób przyrządzenia:
Malin umieszczamy w dużym słoju, malin nie płuczę. Zasypujemy owoce cukrem i zalewamy spirytusem i wódką. Zakręcamy słój i odstawiamy w chłodne miejsce na miesiąc.  Najlepiej postawić słój w takim miejscu, aby o nim pamiętać ponieważ trzeba co jakiś czas ( najlepiej co dwa dni) słojem potrząsnąć, aby cukier się dokładnie rozpuścił.

Po tym czasie następuje proces filtracji. Filtrujemy do butelek przynajmniej dwa razy przez pieluchę tetrową, drobne sitko lub lnianą ściereczkę. Napełnione butelki odstawiamy jeszcze na około 2 tygodnie. Można jeszcze raz przefiltrować, u mnie nie było takiej potrzeby. 

Szkoda, że nie da się opisać zapachu tego pysznego trunku :)).  

Po tym czasie malinówka jest gotowa !!. 

Malinówka idealnie rozgrzewa w zimowe wieczory.






Smacznego :)

2 komentarze: