Menu

wtorek, 17 września 2013

Ogórki kiszone na zupę

Dostałam 2 kg ogórków niestety nie nadawały się do kiszenia bo były za duże. Zastanawiałam się co z nimi zrobić i wymyśliłam, że zetrę je na tarce i wsadzę do słoików, będą na pyszną zupę ogórkową na zimę.

Składniki:
  • ogórki, 
  • sól,
  • czosnek,
  • baldachimy kopru
 Na początku przygotowujemy słoiki. Myjemy i parzymy je.
Ogórki myjemy, można je obrać ze skórki, ja tego nie zrobiłam. Ścieramy je na tarce na grubszych oczkach i solimy. Na 1 litr startej masy dodajemy czubatą łyżeczkę soli. Dobrze wymieszać. Do każdego słoiczka dodać duży ząbek czosnku i baldachim kopru z nasionami. Przełożyć masę do słoików pozostawiając 1.5-2 cm wolnego marginesu ponieważ w trakcie kiszenia zawartość może wyciekać. Jest to prawidłowe i nie należy się tym martwić.
Słoiki zakręcić wynieść do piwnicy. Po kilku dniach ogórki są już gotowe.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz