Menu

poniedziałek, 23 września 2013

Torcik makowy

Przepis pochodzi z gazety, którą przyniósł mi mój synek i zawołał mamo zobacz jakie ładne ciasto zrobimy je ;) akurat szukałam pomysłu na ciacho więc zrobiłam. Jeżeli lubicie ciasta makowe to musicie wypróbować. 





Składniki na ciasto: 
  • 5 jajek,
  • 150 g cukru pudru,
  • 1 cukier wanilinowy,
  • 150 g mąki pszennej,
  • pół torebki proszku do pieczenia,
  • 50 g mielonego maku
Jajka  ubić z cukrem pudrem i cukrem wanilinowym. Ostrożnie połączyć  z przesianą mąką zmieszaną z proszkiem do pieczenia oraz makiem. Ciasto przelać do natłuszczonej i wysypanej mąka tortownicy o śr.. 24 cm. Wstawić do piekarnika rozgrzanego do 160 stopni C. Piec około 45 minut. Wystudzone ciasto przekroić wzdłuż na 3 blaty.

Składniki na masę:
  • 100 ml mleka,
  • 50 g cukru pudru,
  • 50 g masła,
  • 100 g mielonego maku,
  • 120 g dżemu malinowego,
  • 200 g śmietany kremówki,
  •  1 cukier wanilinowy
ponadto:
  • 50 g migdałowych płatków uprażonych na suchej patelni
  • 150 g malin
Mleko gotujemy z masłem  i cukrem. Dodać mak, chwilkę gotować, odstawić do wystygnięcia. Śmietanę kremówkę ubić z cukrem wanilinowym. 

Wykonanie:
Spodni blat posmarować połową dżemu malinowego, a potem masą makową. Przykryć drugim blatem, dociskając. Posmarować go resztą dżemu i połową bitej śmietany. Przykryć ostatnim blatem, dociskając. Tort posmarować bitą śmietaną. Boki tortu obsypać płatkami migdałów, wierzch ozdobić malinami. 
Smacznego :)

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz