Menu

środa, 11 września 2013

sernik na zimno z kokosem i ananasem

Dzisiaj  pyszny sernik na zimno z kokosem i ananasem. Jeśli lubicie takie połączenia, koniecznie musicie spróbować. Mój mąż jak spróbował powiedział obłędnie pyszne :). Przepis pochodzi z tego blogga. Moja zmiana to użycie większej formy. Użyłam tortownicę o średnicy 24 cm, nie zwiększałam składników.
W przepisie jest podana galaretka ananasowa, nie znalazłam takiej u mnie w sklepie dlatego użyłam dwóch  galaretek Winiary Pina Colada. Dwóch dlatego, że są one przeznaczone na mniejsza ilość wody.




Składniki na spód:
  • 150 g ciastek kokosowych
  • 30 g wiórków kokosowych
  • 60 g masła, w temperaturze pokojowej lub roztopionego
Wiórki kokosowe podprażyć na suchej patelni, mieszając, do zezłocenia. Dodać ciastka, masło i zmiksować/pokruszyć w malakserze do otrzymania masy ciasteczkowej o konsystencji mokrego piasku.
Formę o średnicy u mnie 24 cm ( może być mniejsza) wyłożyć papierem do pieczenia. Na spód formy wysypać masę ciasteczkową, wyrównać, schłodzić przez 30 minut w lodówce.

Składniki na masę serową:
  • 250 g twarogu sernikowego (zmielonego)*
  • 250 g serka mascarpone
  • 250 ml śmietanki kokosowej 22%**
  • 70 g cukru pudru
  • 80 ml likieru kokosowego
  • 20 g żelatyny w proszku
  • 70 ml wody, wrzącej
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej (za wyjątkiem wody).
Żelatynę dokładnie rozpuścić w wodzie, odstawić do lekkiego przestudzenia.
W misie miksera umieścić twaróg, mascarpone, śmietanę kokosową i zmiksować do otrzymania gładkiej masy. Dodać cukier puder, zmiksować. Dodać likier kokosowy i raz jeszcze zmiksować. Na sam koniec dodać lekko przestudzoną żelatynę i dokładnie zmiksować.***
Masę serową przelać na schłodzony spód ciasteczkowy. Odłożyć do lodówki do całkowitego stężenia.

Ponadto:
  • mała puszka ananasów
  • galaretka ananasowa, 1 opakowanie****
  • płatki lub wiórki kokosowe do dekoracji
Ananasy dokładnie odsączyć z soku, ułożyć na wierzchu sernika.
Galaretkę rozpuścić w połowie wody, jaka jest sugerowana na opakowaniu****. Przestudzić. Wylać na wierzch sernika. Odłożyć do lodówki do stężenia.
Przed podaniem udekorować wiórkami lub płatkami kokosowymi.

* użyłam serka śmietankowego Alemtte
** zamiast śmietany użyłam mleko kokosowe, które dzień wcześniej wsadziłam do lodówki, aby zgęstniało. 
***najlepiej do żelatyny dodać 1 łyżkę masy serowej i dokładnie wymieszać, powtórzyć kilka razy, następnie tak przygotowaną żelatynę dodać w całości do masy serowej.
**** jak już pisałam wyżej użyłam galaretek Winiary Pina Colada. Jeśli użyjecie właśnie tej  galeretki postępujecie tak jak pisze na opakowaniu nie zmniejszając ilości wody

Smacznego :-).

2 komentarze:

  1. Uwielbiam wszystko co kokosowe więc będę musiała wypróbować ten przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam smakowicie wygląda :)
    Zapraszam serdecznie do mnie ...

    OdpowiedzUsuń