Menu

piątek, 15 marca 2013

Ciasto naleśnikowe - przepis podstawowy

Między pogonią za moimi pociechami, zastanawianiem się co zrobić na obiad, mój synek ( który jest niejadkiem) zapytał czy mogą być naleśniki z nutellą. Ponieważ jak byłam jeszcze młoda ;) zawsze miałam problem z ciastem, a gdy pytałam swoją mamę ile czego dodać, żeby było jak należy zawsze słyszałam "ja robię wszystko na oko" ehhh. Na szczęście są książki kucharskie ;)) Przepis na ciasto naleśnikowe pochodzi z książki "Kuchnia Polska na wszystkie okazje".

 

Składniki na około 15 szt. (ja piekłam na patelni o średnicy 18 cm)
  • 350 gram mąki,
  • 500 ml mleka lub pól na pól mleko i gazowana woda mineralna ( ja dałam samo mleko),
  • 6 jajek,
  • 50 ml oleju lub 50 g  roztopionego masła,
  • sól
Wykonanie:
Wymieszaj mąkę z jajkami i mlekiem, dodaj roztopione i ostudzone masło lub olej i szczyptę soli. Zmiksuj. Odstaw na pół godziny. Naleśniki smaż na patelni bez dodatku tłuszczu. Gdy powierzchnia naleśnika stanie się sucha przewróć go na drugą stronę. 


Smacznego :)


3 komentarze:

  1. O, widzę, że dzisiaj dodałyśmy przepis na to samo :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha naleśniczki, do tego tylko ulubiony twarożek(Pilos) lub dżem i mamy prwadziwe pyszności:)

    OdpowiedzUsuń