Menu

piątek, 22 marca 2013

Tort dla mamy

Miałam plan na tort dla pewnych młodych ludzi, upiekłam więc biszkopt i kiedy miałam się brać za robienie tortu dostałam informację, że plany się po zmieniały, a że biszkopt już upieczony trzeba było go inaczej zagospodarować :) powstał więc tort dla mojej mamy z życzeniami szybkiego powrotu do zdrowia :))



Przepis na biszkopt do tortownicy 24 cm:
  • 6 jajek,
  • 3/4 szklanki mąki pszennej ( ok. 115 gram),
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej ( ok. 45 gram),
  • niepełna szklanka cukru ( ok. 180 gram)   

Wykonanie:
Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywną pianę. Pod koniec ubijania stopniowo dodawać cukier, dalej ubijając. Dodawać po kolei żółtka, nadal ubijając. Mąki wymieszać, przesiać i delikatnie wmieszać do ciasta.

Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia. Boków formy niczym nie smarować, papierem wykładamy tylko dno. Wyłożyć ciasto. Piec w temperaturze 160 - 170ºC około 30 - 40 minut (lub dłużej, do tzw. suchego patyczka).

Gorące ciasto wyjąć z piekarnika, z wysokości około 60 cm opuścić je (w formie) na podłogę. Odstawić do uchylonego piekarnika do ostygnięcia. Całkowicie wystudzić.Przeciąć biszkopt na 2- 3 blaty.

Masę zrobiłam podobnie jak przy ostatnim torciku tylko dodałam do powstałej masy szklankę wiórek kokosowych. Wyszło pysznie :))))
 
Składniki na masę :
  • tabliczka białej czekolady 
  • śmietana kremówka - ok 200 gram 
  • śmietan fix - niekoniecznie 
  • kostka masła 
  • budyń śmietankowy 
  • mleko - 0,5 litra 
  • wiórki kokosowe ( u mnie szklanka)
  • ewentualnie cukier do smaku
Wykonanie:
   Z 0, 5 litra zimnego mleka odlewamy 0,5 szklanki, wsypujemy do niej zawartość opakowania budyniu i mieszamy. Pozostałe mleko zagotowujemy i wrzucamy do niego czekoladę, gdy się rozpuści dodajemy budyń i gotujemy zgodnie z zaleceniami na opakowaniu budyniu. Budyń  studzimy.
Rozcieramy kostkę masła i dodajemy do niego po łyżce zimnego budyniu. Ubijamy śmietanę kremówkę dodając pod koniec śmietan - fix (niekoniecznie, zależy od tego, kiedy tort będzie konsumowany). Jeżeli masa budyniowa jest dla was za mało słodka to można kremówkę dosłodzić. Ubitą śmietanę dodajemy po łyżce do masy budyniowej  mieszamy, na końcu dodajemy wiórki kokosowe.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz