Menu

piątek, 21 lutego 2014

Makaron z pesto szpinakowym i krewetkami

Pierwszy raz krewetki jadłam u znajomych i to całkiem niedawno. Musze przyznać, że mi zasmakowały choć znajomy dziwnie mi się przyglądał i chyba nie do końca w to uwierzył :))). Dlatego jak przybyli do nas z rewizytą również postanowiłam przygotować krewetki :) tylko zupełnie inaczej. Jego były w pysznym sosiku u mnie w pesto ze szpinakiem. Przepis na takie cudo :) znalazłam na blogu Kingi Paruzel o tu. Ja wszystko zwiększyłam o 1 porcję podałam to dla 4 osób i było tego mnóstwo.


Składniki na 2 porcje:
  • 2 garści makaronu tagliatelle
  • garść orzechów włoskich
  • 2 garście świeżego szpinaku
  • garść startego parmezanu
  • olej rzepakowy
  • 1 łyżka masła
  • 1 papryczka chili
  • 3 ząbki czosnku
  • 500 g krewetek (użyłam mrożonych)
  • natka pietruszki
  • sól i pieprz
Przygotowanie:
 
  1. Krewetki oczyścić z pancerzy i osuszyć papierowym ręcznikiem ( ja użyłam mrożonych krewetek więc  te   czynności pominęłam). Czosnek przecisnąć przez praskę, a chili drobno posiekać.
  2. Makaron wrzucić do gotującej, osolonej wody i gotować wg instrukcji na opakowaniu, krócej o 2 min.
  3. Na rozgrzane dno patelni wlać 2 łyżki oleju i dodać łyżkę masła. Wrzucić chili i czosnek. Smażyć około 1 min.
  4. Dodać krewetki i obsmażyć je na złoty kolor około 3-4 min.
  5. Do osobnej miski wrzucić szpinak, orzechy włoskie, parmezan oraz 2 łyżki oleju. Całość zblendować.
  6. Kiedy makaron będzie już al dente odcedzić go, krewetki zdjąć z patelni, pozostawiając na niej tłuszcz.
  7. Na patelnie wrzucić ugotowany makaron, dodać pesto i całość wymieszać.
  8. Na samym końcu dodać krewetki, doprawić solą i pieprzem oraz obficie posypać natką pietruszki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz