Menu

wtorek, 2 lipca 2013

Pieczona golonka

Golonka - jak jesteśmy gdzieś na mieście mąż zawsze zamawia. Chciałam mu kiedyś kupić i zrobić ale stwierdził, że na pewno mi nie wyjdzie tak dobra hehe. Odpuściłam i zapomniałam, aż do niedawna. Przypadkiem wpadła mi w ręce piękna goloneczka :) nic nie mówiąc mężowi postanowiłam ją przygotować. Wyszła pyszna :)) Przepis znalazłam o tu. 
Przepis jest na 3 golonki, ja zrobiłam jedną dużą. Nie zmniejszałam składników zalewy ani bejcy.





SKŁADNIKI:

  • 3 golonki
  • kilka ziemniaków

SKŁADNIKI NA ZALEWĘ:

  • 3 liście laurowe
  • 10 ziaren ziela angielskiego
  • 8 ziaren pieprzu
  • 6 ząbków czosnku
  • 1/2 łyżeczki chilli
  • sól


Golonki oczyścić (jeśli jest taka potrzeba do ogolić) i dokładnie umyć. Włożyć je do sporego garnka, zalać wodą, tak aby były zakryte. Dodać wszystkie przyprawy i dosolić do smaku.

Golonkę gotować 2 godziny.


SKŁADNIKI NA BEJCĘ:
  • 1 szklanka piwa
  • 1 łyżka miodu
  • 1 łyżka octu winnego
  • 1 łyżka musztardy z ziarnami gorczycy
  • 6 ząbków czosnku
  • 1 łyżeczka kminku
  • 1 łyżeczka pieprz
  • sól


Czosnek rozetrzeć z solą. Składniki bejcy wymieszać ze sobą. Ziemniaki obrać i pokroić w ćwiartki.



Naciąć w kratkę skórę na golonkach . Bejcą natrzeć dokładnie golonki i ziemniaki i wyłożyć je na blaszkę. Resztą bejcy polać mięso i ziemniaki. 



Piec w piekarniku nagrzanym do 190 stopni przez ponad godzinę. 
Smacznego :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz