Menu

wtorek, 9 lipca 2013

Jagodzianki

Chciałam upiec jakieś słodkie bułeczki zawsze to swoje lepsze niż te sklepowe. Wpadłam na przepis na jagodzianki o tu. Te bułeczki zrobiłam używając suchych drożdży mimo, że zdecydowanie uważam że drożdżowe tylko ze świeżych drożdży. Użyłam również do nadzienia mrożonych borówek, których mam pół zamrażarki :). Bułeczki są pyszne, warte zrobienia. Polecam wiec :)).



Ciasto:

  • 500 g mąki pszennej chlebowej
  • 1,5 łyżeczki suchych drożdży (7 g)
  • szczypta soli
  • 1 szklanka mleka (250 ml)
  • 1 jajko
  • 1/4 szklanki oleju słonecznikowego
  • pół szklanki cukru
  • 8 g cukru waniliowego
Nadzienie:

  • 300 g jagód
  • 3 łyżki cukru
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
Wszystkie składniki na nadzienie wymieszać.


Mąke łączymy  z drożdżami, dodajemy sól. Wlewamy mleko, wbijamy jajko, mieszamy dokładnie. Dodajemy olej i resztę składników. Zagniatamy miękkie, plastyczne ciasto. Zostawiamy  je do wyrośnięcia na godzinę ( u mnie zostawiłam na dwie godziny).
Następnie ciasto krótko wyrabiamy, dzielimy na 16 części (ok. 60g każda).  Lekko formujemy w kule i znowu zostawiamy na 15 minut.Z każdej kuli robimy placek (można wałkować, ja to robię dłonią) i na jego środku umieszczamy kopiastą łyżkę jagodowego ( u mnie borówkowego) farszu. Zlepiamy placki jak pierogi, dokładnie dociskamy. Każdą umieszczamy złączeniem w dół na blacie stołu i delikatnie lecz zdecydowanie rolujemy nadając im kształt owalnych bułeczek. Gotowe umieszczamy na naoliwionej blasze i zostawiamy do wyrośnięcia na 45 minut.
Wyrośnięte jagodzianki smarujemy rozmąconym jajkiem i wkładamy do pieca nagrzanego do 220C. Pieczemy 15 minut. Po wyjęciu z pieca, jeszcze ciepłe bułeczki smarujemy lukrową polewą
Składniki na lukier:
  • 1 szklanka cukru pudru
  • kilka łyżek gorącej wody
Składniki rozetrzeć. Najlepiej, by lukier był w miarę rzadki; nakładać pędzelkiem.

Smacznego :)
.


2 komentarze:

  1. Z chęcią zjadłabym taką jedna jagodziankę, taka domowa to dopiero musi byc dobra :)

    OdpowiedzUsuń
  2. i.. tak apetycznie oblane lukrem *.*
    dziękuję za udział w Jagodowo Nam 5! :)

    OdpowiedzUsuń