Menu

piątek, 11 października 2013

sałatka z zupek chińskich

Urodziny mojego synka i znowu trzeba coś przygotować ;) wszystko już miałam w głowie po układane tylko ta nieszczęsna sałatka :) jedna ciocia nie je kurczaka, druga tuńczyka ta już była, tamta też. Od koleżanki usłyszałam zrób sałatkę z zupek chińskich, myślę takiej jeszcze nie robiłam. Sałatka szybka (bez namaczania makaronu dobra na drugi dzień) i bardzo dobra. Wszystkim dogodziłam i to najważniejsze ;).



SKŁADNIKI:
  •  2 zupki chińskie (łącznie z przyprawami),
  • 8 średnich korniszonów, 
  •  puszka kukurydzy konserwowej, 
  • papryka konserwowa (słoik 370 ml),
  •  20 dkg lub więcej szynki,
  • 5 łyżek jogurtu greckiego,
  •  8 łyżek majonezu,
  • sól, pieprz

PRZYGOTOWANIE:

  • Zupki pokruszyć, wsypać do miski wraz z przyprawami. 
  •  Pokroić szynkę,  korniszony, paprykę w drobną kostkę. 
  • Kukurydzę odsączyć z zalewy. 
  • Wszystkie składniki łącznie z jogurtem i majonezem wrzucić do miski z zupkami. Całość wymieszać. 
  • Ewentualnie doprawić (niektóre zupki są bardziej słone inne mniej, ilość soli i pieprzu wedle uznania). 
  • Włożyć na całą noc do lodówki- można ją jeść dopiero na drugi dzień bo makaron musi zmięknąć.
Smacznego !


P.S.

Jeżeli chcesz zrobić sałatkę i skonsumować ją w tym samym dniu to proponuję w osobnym naczyniu namoczyć makaron w 3/4 szklanki wrzącej wody- makaron zmięknie i wtedy dodaj go do reszty składników, pomieszaj i można jeść od razu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz