Menu

poniedziałek, 7 października 2013

zalewa octowa do grzybów

Wydawało nam się, że w tym roku nici z wypadów do lasu na grzyby, nad czym strasznie ubolewaliśmy. Coś się jednak wydarzyło, coś się zmieniło i las, który mamy praktycznie pod nosem miło nas przywitał i obdarował sporą ilością grzybów. Oj pachniało nam w domku pachniało :) Część zamroziłam,  zrobiliśmy również pyszny sosik, nie mogło również zabraknąć zupy grzybowej :) a podgrzybki i opieńki zostały przeznaczone do marynowania.


Zalewa:
  • 2 szklanki wody,
  • 1 szklanka octu 10%, 
  • 2 łyżeczki soli, 
  • 6 łyżeczek cukru.
Przyprawy:
  • liście laurowe ( ja dałam po 1 na  słoiczek), 
  • ziele angielskie ( dałam po 2 na słoiczek), 
  • pieprz ( dałam 5-6 ziarenek na słoiczek), 
  • goździki ( dałam po 2 na słoiczek),
  •  cebula.
Wykonanie: Grzyby oczyścić, wrzucić do wrzątku i gotować, aż będą miękkie. Potem grzyby wyłowić z wody, ułożyć w słojach, dodając przyprawy i plaster cebuli. Zagotować składniki zalewy i gorącą zalać grzyby. Słoje szczelnie zamknąć i pasteryzować 20 min.

1 komentarz: