Menu

środa, 6 lutego 2013

Oponki z sera białego

Już jutro czwartek i to nie byle jaki bo tłusty ;) pasuje coś zrobić, żeby tradycje potrzymać ;) hmm do pączków jeszcze nie dojrzałam :) ale wszystko jeszcze przede mną. Na pierwszy rzut jednak poszły oponki :) nigdy ich nie robiłam i nie wiedziałam, że są takie proste do zrobienia bo, że pyszne to wiedziałam :). Na dodatek przy produkcji oponek miło spędziliśmy rodzinnie czas :) ja wałkowałam ciasto, synek wycinał, a mąż smażył :))) Przepis znalazłam na blogu Dorotus. 
 

Składniki:
  • 600 g białego sera (może być zmielony)
  • 3 jajka
  • 3 łyżki kwaśnej śmietany
  • 3 łyżki cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego - 16 g
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 - 3 szklanki mąki pszennej (dałam 3)
Do posypania:
  • cukier puder

Wszystkie składniki umieścić w naczyniu i zagnieść na miękkie, nie klejące ciasto (zacząć od 2 szklanek mąki i w razie potrzeby podsypywać). Jeżeli ser biały nie jest zmielony, to należy rozdrobnić go widelcem. Ciasto rozwałkować na grubość około ½ cm i wycinać oponki, np. przy pomocy szklanki i zakrętki/kieliszka. My na początku używaliśmy kieliszka, jednak dziurki były zbyt duże i przerzuciliśmy się na zakrętkę z blastkiowej butelki po wodzie mineralnej.  Wrzucać na głębszy, rozgrzany olej, smażyć z obu stron, osączyć z tłuszczu na bibule, posypać obficie cukrem pudrem. Wycięte kółeczka ze środka oponki również zostały usmażone na życzenie synka :)).

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz