Menu

niedziela, 17 lutego 2013

Udka z kurczaka zapiekane z ryżem

W zamrażarce zalegały mi udka, które kiedyś kupiłam aby zrobić dla gości na obiad, ci jednak  odwołali przyjazd wiec udka powędrowały do zamrażalki i leżakowały tam, aż do teraz :).
Kiedyś udka smarowałam przyprawami w dniu robienia potrawy jednak tym razem nasmarowałam udka dzień wcześniej przyprawą do kurczaka i to było zdecydowanie fajniejsze rozwiązanie, udka zdecydowanie lepiej smakowały.
Przepis znalazłam dawno temu w sieci . Wydrukowałam i wkleiłam go do mojego zeszytu z przepisami. Niestety nie jestem wstanie teraz wskazać stronę z której mam ten przepis.



Składniki na obiad dla 6 osób:
  • 6 udek z kurczaka,
  • 4 torebki ryżu parboiled,
  • 6 szklanek wody,
  •  3 cebule,
  • 3 ząbki czosnku lub więcej,
  • 2-3 kostki rosołowe,
  • 1,5 małego słoiczka przecieru pomidorowego,
  • 0,5-0,75 kostki margaryny,
  • przyprawa do kurczaka (ulubiona),
Cebulę kroimy w kostkę, czosnek wyciskamy. Wszystkie składniki (poza udkami i ryżem ) zagotowujemy, tylko żeby składniki się połączyły. Na blaszkę ( ja użyłam tej dołączonej do piekarnika) wysypujemy ryż i zalewamy go zagotowanym sosem. Na to układamy przyprawione udka.  Pieczemy w 210 stopniach przez około 1 h w zależności od wielkości udek ( ja piekłam 10 minut więcej). Co kilkanaście minut polewać udka sosem, w którym się pieką ma to uchronić udka przed przypaleniem.

Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz