Menu

poniedziałek, 11 lutego 2013

Tort na 50 urodziny :)

Kolejne urodziny w rodzince :) Życzenie było, aby w torcie były wiśnie więc aby spełnić życzenie :) zrobiłam tort Czarny Las z tego przepisu. Jednak, że solenizantem był mój szwagier musiałam dodać coś od siebie :) i postanowiłam, że zrobię tort tzw. bikini. Moje nowe wyzwanie - styl angielski :). Początki były fatalne, lukier który miałam kiepsko się wałkował, rozrywał się ehhh na dodatek nie miałam żadnych narzędzi do lukru. No ale nie było zmiłuj się miał być tort to będzie tort :)) Tort wywołał uśmiech co ważne no i smakował a to przecież jeszcze ważniejsze :)))

 
Tort Czarny Las:
Biszkopt:
  • 7 jajek
  • 3/4 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki kakao
  • szklanka cukru 
Białka ubijamy na sztywno. Dodajemy do białek po łyżce cukru cały czas ubijając. 
Kiedy powstanie sztywna masa dodajemy po żółtku cały czas ubijając. Do jajecznej masy dodajemy dwukrotnie przesiane kakao z mąką i miksujemy na  najniższych  obrotach miksera.  Masę biszkoptową przekładamy do blaszki wyłożonej  papierem do pieczenia. Biszkopt pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 40 min lub do suchego patyczka. Po wystudzeniu biszkoptu nożem obkroiłam kobiece kształty po bokach ;) a następnie przekroiłam biszkopt na trzy części. 
Masa do przełożenia biszkoptu:
  • 300 ml śmietany kremówki bardzo zimnej 
  • 500 g mascarpone
  • 30 g cukru waniliowego (lub do smaku) 
Kremówkę ubijamy na sztywno, dodajemy cukier i dodajemy stopniowo mascarpone i miksujemy na jednolitą masę.
Ponadto do przełożenia:
  • 700 g wiśni (u mnie mrożone) 
  • 300 g konfitury wiśniowej + 50 ml wiśniówki (zmieszanej razem)
 
Wykonanie tortu Czarny las:
1. Na paterę układamy pierwszy blat biszkoptu, smarujemy częścią konfitury zmieszanej z wiśniówką i układamy połowę wiśni, na to nakładamy część masy śmietanowej.
2. Układamy drugi blat i znowu konfitura z wiśniówką, pozostałe wiśnie i krem śmietanowy.
3. Układamy trzeci blat nakładamy konfiturę z wiśniówką i jeżeli nie nakładamy lukru to     pozostały krem śmietanowy. Ja go nie dałam ponieważ całość wysmarowałam kremem maślanym.

Tort bikini:

Kształt już mamy wycięty, biszkopt przełożony pora zabrać się za zrobienie piersi :)
Wzięłam małe miseczki wyłożyłam ich dno folią spożywczą tak, żeby wystawała. Potem z kawałów biszkoptu które zostały po wycinaniu kształtu  powycinałam byle jak fragmenty i wyłożyłam tym ciastem dna miseczek i zalałam  płynną jeszcze galaretką i po ugniatałam ładnie w miseczce. Odstawiłam do zastygnięcia. Jak już zastygło położyłam je na ciasto. Folia pomogła ładnie wyjąć z miseczek cycki :) Sutki zrobiłam z rodzynek. 

Masa maślana do posmarowania tortu:
  • 1 kostka miękkiego masła 
  • 1 łyżka mleka 
  •  ok. 1 szkl. cukru pudru  
Masło miksujemy na lekką masę, dodajemy mleko i cukier puder. Musi to mieć gęstą ale gładką konsystencję.  Smarujemy macały tort i odstawiamy do lodówki, aby stwardniało, kiedy to nastąpi przystępujemy do obkładania lukrem plastycznym i dekorujemy wedle uznania. 
 


4 komentarze:

  1. Świetnie Ci wyszedł! w życiu bym nie powiedziała, że Twoje początki z lukrem plastycznym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Aniu za miły komentarz :) staram się jak mogę.

      Usuń
  2. hej....jak robiłas piersi w tych miseczkach, to ta galaretka ma byc taka juz tężejąca, czy płynna moze byc, tylko wtedy sie wpije w te kawałki biszkoptu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moja galaretka była całkowicie stężała jak będzie płynna to dość że biszkopt ją wypije to jeszcze nie będziesz wstanie jej obłożyć ani masą ani lukrem
      pozdrawiam

      Usuń