Menu

wtorek, 26 lutego 2013

Puszyste bułeczki

Między jednym tortem, a drugim dopadła mnie ochota na upieczenie czegoś zupełnie odmiennego .... padło na bułeczki :) przepis  pochodzi stąd. Bardzo proste w wykonaniu, puszyste i jakie smaczne  :). Upiekłam je w dwóch partiach jedną wieczorkiem i były na kolacje, nie przyznam się ile ich zjadłam ;) a drugą brytfankę z bułeczkami schowałam do lodówki i upiekłam na śniadanie. Polecam !


Składniki na 12 - 16 bułek:

  • 1 szklanka letniego mleka
  • 110 g miękkiego masła
  • 1/4 szklanki cukru
  • 2 jajka, roztrzepane
  • 3/4 łyżeczki soli
  • 4 szklanki mąki pszennej (część mąki można zastąpić mąką razową lub żytnią)
  • 3 łyżeczki suchych drożdży (12 g) lub 24 g świeżych

Ponadto:

  • jajko roztrzepane z 1 łyżka mleka do posmarowania.

Mikserem z przystawką do ciasta drożdżowego wymieszać wszystkie składniki w podanej kolejności, przez kilka minut. Ja wyrabiałam ciasto ręcznie. Należy pamiętać, że jeżeli używamy drożdży świeżych należy wcześniej zrobić rozczyn, jeżeli natomiast używamy drożdży suchych  mieszamy je z mąką. Po dokładnym wyrobieniu pozostawić pod przykryciem, w ciepłym miejscu, do podwojenia objętości.

Po tym czasie ciasto podzielić na 12 - 16 części (w zależności od tego, jak duże chcemy bułeczki;). Bułeczki wyłożyć na blaszkę, pozostawiając między nimi około 1 cm odstęp. Przykryć, pozostawić do wyrośnięcia, do podwojenia objętości, na około 45 minut, aż się zetkną.  


Wyrośnięte bułki wysmarować jajkiem, piec około 20 - 25 minut w temperaturze 185ºC. Podczas pieczenia można przykryć folią aluminiową, by się nie przypiekły. Wystudzić. Smacznego.

2 komentarze:

  1. Mmm. Muszą być na prawdę pyszne! Na pewno wypróbuję ;)
    Pozdrawiam.
    PS: Rafaello wyszło znakomicie. Od teraz to ulubione ciasto naszej rodzinki :) Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) bułeczki pychota, mi osobiście smakowały najbardziej ciepłe ;)) jeśli nie lubisz zbyt słodkiego to proponuję zmniejszyć ilość cukru np. do dwóch łyżek. A co do Rafaello to się ogromnie cieszę, że smakuje :))

      Usuń