Menu

czwartek, 2 maja 2013

Grillowane piersi z kurczaka w marynacie jogurtowej

W tamtym roku po raz pierwszy jadłam pierś z kurczaka marynowaną w jogurcie naturalnym, którą zaserwowała nam przyjaciółka i muszę powiedzieć, że mi strasznie zamaskowało dlatego w tym roku tak przygotowane piersi będą królować u mnie na grillu :).
Przepis znalazłam o tu.

Mój mąż jak spróbował tej marynaty powiedział, że jest tak dobra że mógłby ją od razu zjeść :).






Potrzebujemy:

500 g fileta z kurczaka Świeża Porcja

Marynata:
200 ml jogurtu naturalnego,
sól,
pieprz,
1 łyżeczka curry w proszku,
1 łyżeczka papryki słodkiej,
2 ząbki czosnku, drobno posiekane
2 łyżeczki tymianku
2 łyżki soku z cytryny

Jak zrobić

1. Filety myjemy, osuszamy, kroimy na niezbyt grube plastry.
2. Składniki marynaty mieszamy. Wkładamy do niej mięso i wstawiamy do lodówki na co najmniej 2-3 godziny, a najlepiej na całą noc.
3. Mięso wyjmujemy z marynaty, delikatnie zdejmujemy jej nadmiar, układamy mięso na grillu. Pieczemy z obu stron, aż będzie rumiane i upieczone w środku.







6 komentarzy:

  1. wygląda apetycznie ;). Niedawno jedliśmy u siebie na działeczce podobnie przyrządzonego kuraka. Polecam do marynaty dodać miodu i musztardy ;).

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że przepis słowo w słowo przepisany ze strony www.kuchnialidla.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. przeciez zostal podany link do strony, z ktorej przepis zostal wziety, wiec nie rozumiem w czym problem....

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam i nawet wyszło :) bardzo ciekawa propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. czy jeżeli nie dodam cytryny,to w jakiś sposób zepsuje to smak?
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwas poprawia smak mięsa i nadaje mu odpowiednią kruchość, jednak myślę że nic się nie stanie jaj jej nie dodasz.

      Usuń