Menu

środa, 1 maja 2013

Grillowana karkówka w piwku

Długi weekend majowy składnia nas do spotkań z rodzinką czy ze znajomymi i wspólnego grillowania. Wstąpiłam więc do sklepu i kupiłam parę niezbędnych produktów i przystąpiłam do przygotowywania mięs które planuje upiec na grillu. Na początek wzięłam się za karkówkę i postanowiłam zamarynować ją w piwie :). Przepis znalazłam o tu

Tak wygląda marynata:

a tak karkóweczka po nocy w marynacie :)


a tu już trafiła na grilla :)





Składniki:
  • 1 kg karkówki bez kości 
  • 25 ml oleju rzepakowego 
  • 1/2 l piwa jasnego 
  •  6 ziaren ziela angielskiego 
  • 4 liście laurowe 
  • 1 łyżka tymianku, świeżego lub suszonego 
  • 1 papryczka chili, drobno posiekana 
  • 1 ząbek czosnku, posiekanego 
  • sól 
  • pieprz 

Wykonanie:
1. Z piwa i przypraw przygotowujemy marynatę. 
2. Karkówkę kroimy na równe, niezbyt grube plastry i wkładamy do marynaty, dokładnie je w niej obtaczając. Mięso pozostawiamy w marynacie na co najmniej 12 godzin.
3. Karkówkę układamy na grillu, pieczemy z każdej strony około 5-7 minut, co jakiś czas smarując marynatą.
  
Smacznego :)





2 komentarze:

  1. Karkóweczka "niebo w gębie" :)
    Miałem wczoraj okazję osobiście smakować i gorąco polecam!
    Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetyczna :) I dobrze, że w marynacie jest olej rzepakowy - najlepszy na grilla, bo ma wysoką temperaturę dymienia :)

    OdpowiedzUsuń