Menu

poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Ciasto japonka

 W szafce zalegało mi sporo zmielonego maku postanowiłam więc zrobić jakieś ciasto w którym go wykorzystam :). Ciasto jest trochę pracochłonne, ale czy warte zrobienia ? hmm są różne opinie. Jednym nie smakowało inni mówili, że pyszne. Ja zamiast dodać starte jabłka do maku dodałam prażone i chyba to był błąd. Ciasto makowe mi nie podeszło. Natomiast masa serowa  i mus jabłkowy pyszny:).
Przepis na Japonkę znalazłam o tu.  



Składniki na ciasto makowe:
  • 400 g maku 
  • 1 kg jabłek (lub gotowe ze słoika) 
  • 8 jajek 
  • 1 szkl. cukru 
  • 1 kostka  margaryny
  • 10 łyżek kaszy manny 
  • 1 łyżeczka proszku


Składniki na masę serową i mus jabłkowy
  • 500g  gotowego zmielonego sera 
  • 2 galaretki brzoskwiniowe 
  • 2 jabłka 
  • 5 łyżek cukru pudru


Ciasto makowe: 

Mak sparzyć, odcedzić i zmielić 2 razy przez maszynkę. Można dodać orzechy i rodzynki.
Jabłka obrać ze skóry, zetrzeć na tarce o dużych oczkach, odcisnąć sok.

Żółtka utrzeć z cukrem, margaryną, następnie dodać zmielony mak, jabłka, proszek i kaszę mannę. Wszystko wymieszać mikserem. Na koniec dodać ubite białka i delikatnie wymieszać łyżką drewnianą. Wylać do foremki (20x36cm), wyłożonej papierem. Piec 1h 10 min.

Masa serowa:
Galaretkę rozpuścić 1/2 szkl. wody. Ser utrzeć z cukrem, następnie dodać wystudzoną galaretkę, wszystko chwilę miksować i tężejącą masę wyłożyć na ciasto makowe.

Mus jabłkowy:
Galaretkę rozpuścić w 1 szkl. gorącej wody i wystudzić. Jabłka obrać, zetrzeć na tarce (z boku tarki, na mus). Do wystudzonej galaretki dodać jabłka i lekko teżejącą wykładać łyżką na ciasto.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz