Menu

piątek, 12 kwietnia 2013

Tort z kremem malinowym

W święta mojej siostry dzieciaki (bliźniaki)  obchodziły 18 urodziny, trzeba było upiec torty :). W związku z tym, że był to trochę gorący przedświąteczny okres z lekka przy robieniu mas poszłam na łatwiznę :) Będąc na zakupach wpadła mi w ręce masa śmietanowa o smaku malinowym dr. oetkera i tak sobie pomyślałam, że właśnie jeden z tortów będzie miał taki smak :). Jak się okazało był to dobry wybór :) masa w smaku była bardzo dobra, nie za słodka. Więc nawet ci co nie przepadają za słodkim skusili się na kawałek :). Tort smakował gością i najważniejsze smakował również solenizantce uff :).






Przepis na biszkopt do tortownicy 24 cm:

  • 6 jajek,
  • 3/4 szklanki mąki pszennej ( ok. 115 gram),
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej ( ok. 45 gram),
  • niepełna szklanka cukru ( ok. 180 gram)   


Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywną pianę. Pod koniec ubijania stopniowo dodawać cukier, dalej ubijając. Dodawać po kolei żółtka, nadal ubijając. Mąki wymieszać, przesiać i delikatnie wmieszać do ciasta.


Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia. Boków formy niczym nie smarować, papierem wykładamy tylko dno. Wyłożyć ciasto. Piec w temperaturze 160 - 170ºC około 30 - 40 minut (lub dłużej, do tzw. suchego patyczka).


Gorące ciasto wyjąć z piekarnika, z wysokości około 60 cm opuścić je (w formie) na podłogę. Odstawić do uchylonego piekarnika do ostygnięcia. Całkowicie wystudzić.Przeciąć biszkopt na 2- 3 blaty.

Składniki na masę:
  • 1 Masa śmietanowa o smaku malinowym Dr. Oetkera
  • 500 ml słodkiej śmietanki 30% tł.
Schłodzoną śmietankę ubić mikserem. Pod koniec ubijania stopniowo dodawać masę śmietanową delikatnie mieszając mikserem na najniższych obrotach. 

Wykonanie
Jeden blat tortu położyć na paterze, można nasączyć (ja do tego użyłam własnej roboty nalewki malinowej). Nakładamy warstwę masy malinowej. Przykrywamy następnym krążkiem biszkoptowym i powtarzamy czynności. Ostatnim krążkiem przykrywamy masę i również go nasączamy. Dekorujemy według uznania. Ja ponieważ ciągle się uczę obsługi ;) lukru plastycznego mój tort udekorowałam właśnie nim.  
Smacznego :)

 

8 komentarzy:

  1. powinno być Sylwii!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny tort! Gratuluje, że wyszedł w smaku, bo wygląda przednio.

    OdpowiedzUsuń
  3. przepyszny tort :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy po przełożeniu tortu tym kremem nie rozpływała Ci się masa plastyczna? Stosujesz pod masę krem maślany żeby przykleił się do biszkoptu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na opakowaniu tej masy śmietankowej pisze, że nie podchodzi wodą mimo to ja użyłam masy maślanej ponieważ tort nie był od razu podany tylko czekał na konsumpcje dwa dni. Zdecydowanie lepiej mi się pracuje z połączeniem masa maślana lukier plastyczny :)
      pozdrawiam

      Usuń