Menu

sobota, 6 kwietnia 2013

Ptasie mleczko z mleka skondensowanego

Za oknem brr lepiej nie mówić, gdzie ta wiosna się pytam :).  Jakoś tak smutno, ponuro hmm zrobiłam więc na osłodę ptasie mleczko :) Przepis znaleziony TU.
 
 
Składniki :
  • 1 puszka mleka skondensowanego niesłodzonego,
  • 3 galaretki o różnych smakach  (na 0,5l),
  •  mrożone owoce (truskawki, maliny, jagody), 
Mleko z puszki rozlej po równo do dwóch szklanek, wstaw do lodówki do schłodzenia. Schłodź również naczynie w którym będziesz miksować. Galaretki przygotuj według wskazań na opakowaniu, jednakże zmniejsz przypisaną im ilość wody o połowę. Naczynia z rozpuszczonymi galaretkami wstaw do łaźni wodnej, celem oziębienia. Dobrze schłodzone mleko (pierwszą szklankę) przelej do zimnego naczynia i ubij mikserem na puch.Dodaj tężejącą galaretkę (jedną) i zmiksuj ponownie z puszystym mlekiem. Masę wylej na wyłożoną folią aluminiową tortownicę, uciśnij miejscami zmrożone owoce ( ja dałam borówki). Ubij jak wyżej drugą szklankę mleka i dobrze zmiksowaną z galaretką masę wylej na wcześniejszą warstwę. Dodaj miejscami zmrożone owoce ( ja dałam maliny). Na wierzch torcika wylej trzecią galaretkę i obsyp owocami.Torcik wstaw do lodówki, aby masy dobrze się scaliły i galaretka stężała. 

Smacznego :)

2 komentarze: