Menu

środa, 6 listopada 2013

kluski śląskie

Kluski śląskie od niedawna goszczą w naszej kuchni, wcześniej mama zawsze gdy zostały nam ziemniaki robiła kopytka, dopiero będąc u cioci spróbowała klusek śląskich i teraz robimy je w domu :))




 ja podałam moje kluseczki z sosem pieczarkowym

Składniki:
  • 1 kg ugotowanych i ubitych ziemniaków ( u mnie ważone po obraniu),
  • 1 jajko,
  • mąka ziemniaczana 
Ziemniaki możemy ugotować dzień wcześniej. Następnie musimy je dokładnie utłuc, żeby nie było żadnych grudek, przełożyć do miski i uklepać. Dzielimy je na 4 części i jedną z nich odkładamy na górę pozostałych ziemniaków. Powstałą lukę uzupełniamy do pełna mąką ziemniaczaną ( ja dodałam ciut więcej), Wbijamy jajko i całą masę szybko zagniatamy.


Formujemy niewielkie kuleczki i palcem robimy na środku nich dziurkę. Wrzucamy je do osolonego wrzątku. Dodajemy do wody 1 łyżkę oliwy. Od wypłynięcia klusek odczekujemy ok. pół minuty i wyławiamy. Można przelać je zimną wodą.
Smacznego!

2 komentarze: