Menu

piątek, 15 listopada 2013

Tort makowy z kremem z bialej czekolady

Ja już zastanawiam się co upiec na święta, chciałabym upiec jakieś nowe ciasto bo zawsze na naszym stole pojawiają się te same ciasta: deski, snikers czy makowiec, są to bardzo dobre ciasta jednak czasami trzeba coś zmienić i choć jedno musi być inne :). Upiekłam więc tort makowy, dałam rodzince do spróbowania i już wiem, że to jest to czego szukałam :) Tort jest obłędny w smaku, następnym razem zrobię go w większej tortownicy, bo ta była zdecydowanie za mała i tort zniknął w mgnieniu oka :). Przepis znaleziony tu. Może macie jakieś propozycję ciast, które warto podać na świątecznym stole ???.



Składniki na blaty:
  • 5 jajek
  • 15 dag cukru pudru
  • 2 łyżki mielonych migdałów
  • 12 dag mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 płaska łyżka proszku do pieczenia
  • 20 dag maku (suchego, nie trzeba mielić)
Białka oddzielić od żółtek. Białka ubić na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodając stopniowo cukier puder, następnie żółtka. Migdały wymieszać z mąkami, proszkiem do pieczenia i makiem. Powoli połączyć z masą jajeczną, wymieszać delikatnie.
Tortownicę o średnicy 23 cm wysmarować masłem, wysypać bułką tartą, wlać do niej ciasto. Piec w temperaturze 180ºC przez około 45 minut, do tzw. suchego patyczka. Wystudzić, przekroić wzdłuż dwa razy.

Składniki na poncz:
  • pół szklanki wody
  • 3 łyżki rumu
Składniki na masę z białej czekolady:
  • 30 dag białej czekolady
  • 400 ml śmietany kremówki 
Ponadto:
  • słoiczek dżemu malinowego ( u mnie własnej roboty )
Zrobić poncz: zimną, przegotowaną wodę wymieszać z rumem, odstawić.
Czekoladę przeznaczoną na krem rozpuścić w kąpieli wodnej, wystudzić. Śmietanę kremówkę ubić na sztywno. Powoli wlewać ochłodzoną białą czekoladę, dalej ubijać.
Na tortownicy ułożyć pierwszy blat, nasączyć ponczem. Posmarować dżemem malinowym i  rozsmarować 1/3 kremu. Przykryć drugim blatem, nasączyć ponczem, posmarować dżemem i kolejną 1/3 kremu. Przykryć ostatnim blatem, nasączyć ponczem, udekorować kremem boki i wierzch tortu. Schłodzić. Dowolnie udekorować. Tort można przygotować dzień wcześniej.
Smacznego :)

10 komentarzy:

  1. Krem z białej czekolady i mak ... pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie, krem musiał smakować obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. krem strasznie słodki dlatego dodałam dżem z malin i razem tworzą obłędne połączenie :)

      Usuń
  3. Ten tort zawsze zachwyca moich znajomych! Jest przepyszny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie na razie podany został rodzince ale przez to że nie jest pracochłonny na pewno zrobię go dla znajomych :)

      Usuń
  4. Super połączenie, tort musi być smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też szukam już jakichś nowych przepisów na święta..i wiesz,że ten tort również wpadł mi w oko? Zapowiada się bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń